תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י יעל ב - 29/11/2020 09:40:54

    שלום, יש לי בן מקסים בן 2.10. כבר מגיל שנה וחצי הוא משדר חוסר ביטחון בחברה, מבוכה בקרב אנשים חדשים והכי מחשיד- מבוכה בקרב ילדים מהגן כשרואים לפתע אחר הצהריים. כאשר הולכים לגינת משחקים ויש עוד ילדים הוא לא מוכן להתרחק ממני, משחק סביבי ולרוב רק צופה. פנינו לאבחון בהתפתחות הילד של הכללית, כרגע הדילמה של הצוות היא האם יש צורך באבחון פסיכולוגי נרחב או בקלינאית תקשורת. יש לנו תורים ל2 התחומים.
    יש הרגשה שמדובר בחרדה של הילד. הוא נורא נבהל כאשר שומע רעש חזק שקרוב אליו ומחפש את קרבתי. הוא ילד מאוד חכם, שפה עשירה, משחק בהרבה משחקים. לא ניכר שיש לו בעיה עם מרקמים, אבל הוא כן אוהב שהידיים שלו נקיות. בגן הוא מתבייש אבל גם מצליח לשחק עם חברים. להפגיש אותו אחר הצהריים זה מאוד קשה כי לוקח לו מעל שעה להשתחרר מהמבוכה, אם בכלל....
    הקלינאית תקשורת שראתה אותה חיפשה קשר עין וכן מצאה אותו, אבל היו פעמים שלא. אני חושבת שאולי זה ממבוכה אבל אין לי איך לדעת באמת.
    קצת מתחילה לקרוא על אוטיזם בתפקוד גבוה, ורוצה לדעת לדעתכם מה כדאי לעשות? האבחון הפסיכולוגי מתארך, התור הקרוב הוא לסוף ינואר ואין לי אפשרות דרך הפרטי.
    מה לדעתכם צריך לבדוק? אילו אנשי מקצוע רלוונטיים פה לאבחון?
    אשמח לשמוע דעה כלשהי... תודה מראש
    אמא מודאגת

    תשובה: חששות של אם כלפי ילד בן 2.10
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 29/11/2020 22:57:08

    שלום יעל.


    אני מבינה את הדאגה ואת הקושי להמתין למענה, אך נשמע לי שההכוונה שקיבלת מאנשי מקצוע שראו את בנך פנים אל פנים והתרשמו ממנו ומקשייו מדויקת מכל כיוון חשיבה שניתן יהיה להציע דרך הפורום. אבחון פסיכולוגי נרחב אמור לתת מענה רציני ומקיף לשאלות המתעוררות ובמובן זה, נשמע שאת מקבלת מענה טוב ומתאים, וכל שניתן לעשות (בהנחה שאין אפשרות לזרז הליכים דרך אבחון פרטי) הוא לשאת את אי הודאות ולזכור שמאפיינים מרכזיים של בנך  (למשל שפה ומשחק עשירים, יכולת ליצור קשרים חברתיים) הם מאפיינים חיוביים ומשמעותיים, הקשורים במקרים רבים בבריאות נפשית.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
טל משולם

טל משולם

חיפה
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
בן פדידה

בן פדידה

חיפה