תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דינה ב - 10/11/2020 23:25:23

    היי אני אמא לשני ילדים מקסימים , רציתי להתייעץ לגבי ילד הבכור שלי , ילד מתבגר בן 16.5 שנים לפני כמה ימים שיתף אותי שהוא ביסיקשוואל !!!! בשבילי זה היה סוף העולם ! לא כמה ימים לא דיברנו רק התכתבויות רק אתמול הייתה שיחה ושיתף אותי בכל בכל מה שהוא חושב : כבר יותר מ 5 שנים הוא הרגיש, שהוא יכול להימשך גם לבנים וגם לבנות ושזה לא בשליטתו , היה לו ממש קשה להתמודד עם זה הפרעות אכילה ,נדודי שינה, דיכאו וחרדות .
    יש לציין שאנחנו ממגזר ערבי אבא שלו בשום אופן לא יכיל ולא ייקבל אותו והוא יודע את זה , אני בתור אמא יכולה בשלב הזה להכיל אך לא יודעת איך להמשיך לא רוצה שהוא ייפגע , דבר חשוב שהוא ציין במהלך השיחה : " אמא אני יודע שקשה לך עם כל זה , אבל תחשבי כמה לי היה קשה בגלל היותי כך "
    איך להמשיך מכאן , מה לעשות , מה לחשוב ??

    תשובה: זהות מינית אצל מתבגר
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 12/11/2020 22:46:02

    שלום דינה.


    אני מבינה מדברייך כמה קשה לך לקבל העדפה מינית בי סקסואלית, וכמה את חוששת מהאופן בו תשפיע על מהלך חייו של בנך. לצד זאת, אני שומעת גם את המאמץ שאת עושה לקבל את בנך כפי שהוא, לתמוך בו ולהיות לצדו בהתמודדות שכפי שאת עצמך מתארת, היא קשה ומטלטלת גם עבורו. התמיכה שלך כאם היא אחד האלמנטים המשמעותיים ביותר ביכולתו של בנך להתמודד עם נטייתו המינית בצורה טובה, ולכן מרשים וחשוב שאת מחפשת דרך להתמודד. בהתאם, אני מציעה שתצרי קשר בהקדם עם עמותת תהל"ה אשר מציעה הכוונה וייעוץ להורים לבני נוער בעלי נטיות מיניות הומו/בי סקסואליות (תוכלי למצא מידע באינטרנט). במקביל, מאחר ותיארת שגם בנך מתמודד עם קשיים רגשיים, אני מציעה לבדוק האם גם הוא מעוניין בעזרה מקצועית- באמצעות טיפול פסיכולוגי או קבוצות הכוונה ותמיכה לנוער במצבו. גילוי נטיי מינית בי/ומו סקסואלית היא אתגר עצום גם לנער עצמו וגם להורים, וככל שתוכלו לקבל עזרה, לעבד ולזכות בתמיכה- כך יוקל לכם וההתמודדות תהיה טובה יותר.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
ניר כהן ארזי

ניר כהן ארזי

רמת השרון
טל משולם

טל משולם

חיפה
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה