<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ציפי ב - 08/11/2020 20:56:23

    שלום רב!
    בני בן 4 ,ילד מתוק וחכם,
    החל לפספס צואה בתחתונים בשבוע האחרון , לאחר שנגמל לחלוטין בגיל 3,
    כששאלתי אותו מדוע זה קורה לו? הוא ענה לי , שאינו מספיק להגיע לשירותים.
    אשמח לדעת מה הסיבות לכך? והאם צריך לטפל וכיצד?
    יש לציין שיש תחתיו שני אחים קטנים, כאשר אחיו בן השנתיים וחצי לעיתים מתנהג בבגרות יותר ממנו, האם זה קשור?
    תודה רבה

    תשובה: בריחת צואה לילד בן 4
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 09/11/2020 13:57:30

    שלום ציפי.


    בריחת צואה נקודתית עשויה להופיע על רקע לחץ או קושי נקודתיים, ולכן בשלב זה לא כדאי לטפל, וגם לא "לעשות עניין" מול הילד כדי שבריחת הצואה לא תסומן כאמצעי תקשורת אפקטיבי במיוחד. כדאי להגיב בענייניות ובעדינות, לומר שזה קורה ולהנחות לתשומת לב לסממנים הגופניים שמצביעים על הצורך ללכת לשירותים. במידה ובריחת הצואה תמשיך ו/או תזהי סימני נסיגה התנהגותית או קשיים נוספים, כדאי לפנות להתייעצות מעמיקה יותר אצל איש מקצוע.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

מירב ירושלמי

מירב ירושלמי

תל אביב - יפו
ירון זיו

ירון זיו

רמת גן
אסנת רום

אסנת רום

הרצליה
בטי השכל

בטי השכל

רמת גן
ליאור שלמה תפוחי

ליאור שלמה תפוחי

פרדס חנה-כרכור
דבורית נורמן

דבורית נורמן

בנימינה-גבעת עדה
מעיין גבעוני

מעיין גבעוני

נס ציונה
אבשלום צדוק

אבשלום צדוק

גאולים