תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ענת ב - 11/10/2020 08:55:10

    לאחרונה סיימתי טיפול של בערך שנתים עם פסיכולוג קליני. באופן כללי הטיפול עזר לי והרגשתי הערכה כלפי המטפל. מניחה שאילו היינו מסיימים לפני כמה חדשים הייתי מסיימת בתחושת הכרת תודה.
    לאורך כל הטיפול היה לי קשה לדבר, המון צורך לסנן ולבחור מה להגיד. היה לי מאוד חשוב להסתיר דברים מסויימים, או יותר מזה, שחלקים מסויימים לא יהיו נתונים לפרשנות.
    בחדשים האחרונים מעבר לקושי הזה הרגשתי גם קשיים בקשר בינינו, פחות סבלנות ויותר כעס. מטרות הטיפול היו פחות ברורות מבחינתי. (למרות הרבה שיחות על כך שלא נכון להעריך טיפול באופן תכליתי ושהמטרות הרבה יותר עמומות מבשטחים ופעילויות אחרות). הדבר הגרוע ביותר מבחינתי היתה תחושה שאני בהרבה מקרים לא יורדת לסוף דעתו ומבינה דברים בצורה שונה. שאנו מדברים שפות שונות.
    הפגישה האחרונה היתה קשה, חלק מההערות היו רלבנטיות לגמרי "קשה לך עם הרגשות החזקים שעולים, זה תהליך של העברה והוא חשוב" או "אולי את לא מתאימה לטיפול " וחלק עקיצות לא נעימות. בסוף הפגישה ניסיתי לומר תודה על החלקים הטובים והתורמים בטיפול, לא היה מוכן לקבל זאת.


    אני מרגישה פגועה, ובגלל שבכ"ז זה היה קשר חשוב ונמשך הרבה זמן - זה מטריד אותי ובינתים קצת קשה לקבל את הטוב ולעבור הלאה. מרגישה שבפגישה האחרונה , פעם אחת ויחידה ניצל את הכח שלו כמטפל על מנת לפגוע.

    תשובה: סיום טיפול גרוע
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 13/10/2020 14:50:14

    שלום ענת.


    אני מצטערת לשמוע על הסיום שהיה מלווה בתחושה חזקה כל כך של החמצה ואי הבנה. סיום טיפול הוא אירוע משמעותי וכבד משקל, אשר נוגע בנכונות המטפל לשמור על הטוב ולכבד את בחירת המטופל גם אם הוא רואה את הדברים באופן שונה, ואני יכולה להבין כמה מאכזבת ו"מוחקת" התחושה שנוצרת בתוך חוויה אחרת. בתוך כך, אני לא בטוחה שאוכל לומר דבר מה שיוכל להעביר את התחושה איתה נשארת, אלא בעיקר להציע "לארוז" את החוויה הזאת, שחלקים ממנה היו נוכחים גם בטיפול עצמו אם אני מבינה נכון, ולדעת שבעתיד תוכלי לעבד אותה יותר ומתוך כך אולי גם לחקור חלקים נוספים בנפשך. אני מתארת לעצמי מתוך הדברים שכתבת שנתקלת גם במגבלות המטפל והדינמיקה איתו, אך מרשה לעצמי לשער שחווית חוסר ההבנה וחוסר הכבוד לבחירותייך משקפים גם היבטים בנפשך אותם חשוב לבחון ולעבד בעתיד- אולי בטיפול עם מטפל זה או עם מטפל אחר. במידה ותרגישי לאורך זמן שאינך מצליחה לזוז מחווית הסיום ושהיא ממשיכה ללוות אותך באופן מכאיב, כדאי לשקול פנייה אל טיפול נוסף או פנייה אל המטפל בבקשה לתהליך סגירה מדויק ומותאם יותר, בתקווה שזה אכן יתאפשר.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו