תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י גליתה ב ב - 05/10/2020 05:41:14

    ביתי בת 11, לפני הקורונה הייתה פעילה מאוד (חוגים, חברות וצופים) ובקושי הייתה בבית, האיש שלי והאבא של ביתי נמצא בקבוצת סיכון ממשית, מסיבה זאת החל מתקופת הקורונה ביתי לא משתתפת כלל במפגשים חברתיים (כל המפגשים של הבת עם בנות גילה/ילדים מהכיתה נעשים ללא מסכות), הבת רוצה להיפגש עם חברות אבל לא רוצה בשום אופן לסכן את אביה ומקבלת הכל בהבנה, אך נראה שהיא משלמת מחיר כבד על המצב הבריאותי המשפחתי. (פניתי לביה"ס בשאלה אם יש תלמידה במצב דומה וכך נוכל לחזק את הקשר בינהן, בביה"ס הביעו הבנה ורצון לסייע אך נראה שאין להם את המידע או שאסור להם לשתף בו).
    כיצד ניתן במצב הקיים לסייע לה להשתתף במפגשים חברתיים?,
    עד כמה לדעתכן הבת נפגעת מהמצב הנוכחי?, האם יש במצב זה גם יתרונות?
    ידוע לכן אם יש קבוצות גיל של ילדים מהארץ במצב דומה בו יוכלו ליצור חברוית במדיה/ בזום?

    תשובה: חברות וריחוק בתקופת הקורונה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 07/10/2020 22:26:57

    שלום גליתה.


    נשמע שביתך אכן מתמודדת עם מציאות לא פשוטה, וטוב שאת מנסה למצוא דרכים להבין את תחושותיה ולסייע לה להתמוד עם האתגר. אני חושבת שישנם שני היבטים להתמודדות- אחד חברתי ואחד רגשי. ברמה הרגשית, אני חושבת שחשוב מאוד להזמין את ביתך לשתף בתחושותיה ו"לשים על השולחן" את האפשרות שלצד ההבנה והבגרות שהיא מפגינה, קיימים גם תסכול, כעס ואכזבה. דווקא ילדים רגישים ונבונים עשויים במצבים כאלו להשתיק את הרגשות הפחות "לגיטימיים" ורציונליים, וחשוב להעביר לה מסר של לגיטימציה לכל הרגשה, גם אם תשלול תחושות אלו. בהקשר זה, אני לא חושבת שהייתי פונה לחיפוש "בכוח" אחר צדדים חיוביים.


    ברמה החברתית, לצערי איני מכירה פתרונות או קבוצות רלוונטיות, אך מאחר ומדובר בילדה בת 11, שכבר יש לה קשרים משמעותיים עם חברות ספציפיות, הייתי משקיעה את מרב המאמצים בשימור קשרים אלו, ומגייסת גם את הורי החברות הקרובות לעזרה. אם אפשרי כדאי לזיום מפגשים פרטניים, גם אם קצרים, עם מסכות ובאוויר הפתוח, ובמרחק כך שהקשרים והקרבה ישמרו גם אם ההשתתפות במלוא הפעילות החברתית אינה אפשרית כרגע. בנוסף או במידה ולא אפשרי, כדאי לנסות ליזום שיחות זום קבועות עם חברות קרובות. 


    כמו כן, חשוב מאוד לשים לב לביטויי מצוקה- מצב רוח ירוד, הסתגרות, שינויים בדפוסי אכילה והשינה. קשה לצפות האם וכמה המצב פוגע, מאחר וילדים שונים מאוד בתגובותיהם וכוחותיהם, אך כדאי להיות עירניים לסימני מצוקה ובמידה ואלו מתעוררים להתייעץ עם פסיכולוג ילדים.


    ליטל


    תוכלי למצוא כאן רשימה של מטפלים שמתמחים בטיפול רגשי לילדים להתייעצות

אנשי מקצוע ומכונים

נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
יעל רייף סולומון

יעל רייף סולומון

חיפה
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו