תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י הודא ב - 24/09/2020 00:01:35

    שלום
    אני מחנכת לתלמידה בעלת לקות שמיעה, היום היא בכיתה י, הנושא שרציתי לברר הוא שהתלמידה לאורך כמה שנים צריכה לשים מכשיר שמיעה באוזניים שלה, כדי לשמוע טוב יותר, אבל התלמידה לא שמה אותם , כנראה שהיא מתביישת לשים. ההורים פנו אליי לעזרה, רציתי לדעת איך אני בתור מחנכת אוכל לעזור לתלמידה ואולי לשכנע אותה להתחיל לשים את המכשיר?

    תשובה: תלמידה בעלת לקות שמיעה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 24/09/2020 22:49:12

    שלום הודא.


    מציעה להזמין את התלמידה לשיחה אישית, לשתף אותה בתהייה שלך לגבי בחירתה לא להשתמש במכשיר השמיעה, ולהזמין אותה לשיח פתוח וכנה על הרגשתה. אני מציעה לא לשים כמטרה את השכנוע לשימוש במכשיר השמיעה (את זה היא בוודאי שומעת כבר בבית), אלא לשים כמטרה את האפשרות לנהל דיאלוג פתוח ורגיש להרגשתה בנושא. כדאי לגשת לנושא מעמדה אמפתית, המכבדת את הקושי ולא מנסה לבטל אותו (באמת לא פשוט להשתמש במכשיר כזה בתוך הרגישות הרבה של גיל ההתבגרות...) ולשתף באופן בו את מבינה את קשייה וגם את המחיר של ויתור על מכשיר השמיעה. במקרים רבים, שכנוע "הגיוני" נחווה כלחץ ומעורר התנגדות ודווקא שיח קשוב ונינוח ללא אג'נדה מאפשר לתלמידה להתבונן, לחשוב ולקבל החלטה מאחוריה היא עומדת.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
טל משולם

טל משולם

חיפה
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
הילה ברנר

הילה ברנר

תל אביב - יפו