תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י הדס ב - 23/09/2020 04:49:31

    התנהגות מוזרה אצל בן 16 לא ידוע לי אם מדובר בבעיה פיזית שעל כן הוריו מודעים למצב או שזאת התנהגות שצריכה להדליק נורה אדומה ושאני צריכה לדבר על ההורים שלו. הוא מאוד רגיש לגלוטן את זה אני יודעת בוודאות לאחר שיחה עם אימו.
    שהוא נמצא עם חברים הוא פתאום נופל ולא מצליח לקום צועק "אני רעב" ודברים דומים. בבית שלנו או של אחותי (שגם בנה חבר שלו) זה אף פעם לא קורה והוא נמצא אצלנו הרבה. הבן שלי אמר לי שהוא גם לפעמים שוכב שעה על הרצפה עד שמישהו יבוא לעזור לו, ידאג לו, יביא לו לשתות ולאכול ואחרי זה הוא נח באיזו פינה. רציתי לדעת האם עלי ליידע את ההורים. אני לא רוצה לדחוף את האף אם מדובר במשהו רפואי אבל אני גם דואגת שהם לא מודעים לזה כלל.
    תודה רבה מראש.

    תשובה: התנהגות מוזרה של בן נוער
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 24/09/2020 11:02:20

    שלום הדס.


    ההתנהגות שאת מתארת אכן לא אופיינית לגיל 16, וסביר להניח שנובעת מקושי שהוא אולי פיסי, אבל יש גם סיכוי סביר שמקורו רגשי. מאחר ולא מדובר במצב קיצון או סיכון שעליו ברור שיש לדווח להורים, אני חושבת שאין תשובה חד משמעית לשאלתך ועלייך לנהוג בעיקר לפי הרגשתך ותחושת הבטן שלך. אפשר גם לנסות כצעד ראשון להבין טוב יותר מבנך האם הוריו של החבר מודעים לקושי, האם הוא נמצא בטיפול כלשהו, האם יש סימני מצוקה או קושי נוספים והאם בנך מדבר עם החבר על הקושי שהוא רואה. כל אלו יסייעו לך אולי לקבל תחושה ברורה יותר לגבי הפנייה להורים.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות