תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אורלי ב - 30/08/2020 18:52:11

    שלום רב

    אני בת 49 גרושה מזה שנים רבות ללא ילדים , סובלת מדכאון וחרדות מזה שנים רבות עם תקופות יותר טובות ופחות טובות .
    טופלתי בעבר אצל פסיכיאטר פרטי- טיפול תרופתי בלבד - כאמור לעיל עם ירידות ועליות.
    מספר שנים הייתי במצב טוב - ללא טיפול תרופתי - וניהלתי אורח חיים סביר , עם כי ללא זוגיות והרבה בדידות.
    לפני זמן עקב מס אירועים אישיים נקלעתי למצב של דכאון וחרדות קשות שלאחר חודשיים לערך משלא חלפו הלכתי לפסיכיאטר ומאז אני לוקחת ציפרלקס (בהתחלה גם עם קסאנקס לחרדות וכעת לוקחת כדור זה רק אם מתפתח התקף חרדה) עם הטבה ניכרת בדיכאון וכאמור בחרדות .
    בניגוד לפעמים קודמות החלטתי הפעם ללכת לטיפול פסיכולוגי וקבעתי עם פסיכולוג קליני.
    בפגישות הראשונות הגעתי במצב ירוד ובעיקר דיברתי .
    במקביל מצבי השתפר מאוד ואני מעריכה שזה בעקבות לקיחת הציפרלקס - כפי שהיה באירועים הקודמים.
    בפגישה החמישית שאלתי את הפסיכולוג ( הוא לא יזם זאת) מה הוא חושב על מצבי ומה לגבי המשך הטיפול ותשובתו הייתה לטעמי די לאקונית - " את סובלת בסך הכל מדכאון וחרדה , הטיפול שאני מציע הינו טיפול פסיכודינאמי ואני לא מגדיר מטרות ולא תוחם בזמן" .
    כיום לאחר כ 11 פגישות תשובתו לא השתנתה !
    מקריאה בפורום זה ומאמרים נוספים אני מבינה שלכל טיפול פסיכולוגי - בעיקר דינאמי - אמורות להיות מטרות מסוימות והוא אמור להיות מוגדר בזמן מסוים או לפחות בהערכת מטרות וזמנים ראשוניים וזה לא נעשה ! ותחושותיי לגבי כך הם "לא נוחות" בלשון המעטה.
    אני מעריכה שתמליצו לי לדבר על כך עם הפסיכולוג (וזה בסדר אחליט על כך בהמשך) , אבל מבקשת התייחסות עקרונית לסוגייה הנ"ל - בדגש כמובן לעניין מטרת/ות הטיפול ומשכו.
    תודה ..




    תשובה: ייעוץ בעניין טיפול פסיכולוגי
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 01/09/2020 14:18:38

    שלום אורלי.


    ראשית, טוב שהחלטת לפנות לטיפול פסיכולוגי ולא להסתפק בטיפול תרופתי מאחר וטיפול תרופתי בד"כ מביא לרגיעה מסוימת בתחושות ועוצמתן, אך לא לעבודה ושינוי מהותיים של הקושי הרגשי. ישנם טיפולים ומטפלים דינמיים שונים, עם תפיסות שונות, אך באופן כללי טיפול דינמי שאינו ממוקד ותחום בזמן אכן נוטה בדרך כלל שלא להגדיר מטרות קונקרטיות עם לו"ז קונקרטי. זאת, מתוך תפיסה שהעבודה אינה על סימפטום נקודתי אלא על היבטים נפשיים לא מודעים אשר עומדים בבסיס מגוון קשיים וסימפטומים. נסי לחשוב על כך כדיאלוג עם רופא בו את מבקשת ממנו לתת לך תרופה להורדת חום תוך חצי שעה בעוד שהוא מציע לך להתבונן לאט לאט וביסודיות עד שתתגלה ה"דלקת" שגרמה לחום וניתן יהיה להיפטר ממנה. 


    במילים אחרות, אם את רוצה למצות את התהליך של הטיפול הדינמי אני מציע להתמסר להצעת המטפל ולתת לעצמך לדבר ולהקשיב לנפשך ללא "דד-ליין" או קביעת מטרות. במרבית המקרים, ההקלה והשינוי הנפשי מגיעים גם כך, מנסיוני. במידה ואת מרגישה שזה לא מתאים לך, בהחלט כדאי לדבר על כך עם המטפל ולהיעזר בו כך שתוכלו לבנות יחד שיח טיפולי שנכון לך יותר, או שיוכל להמליץ לך על גישת טיפול אחרת שיכולה לסייע.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
טל משולם

טל משולם

חיפה
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון