תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מיכאלה ב - 20/07/2020 10:26:24

    שלום.
    המליצו לי לפנות לפסיכיאטר כדי לקבל טיפול לדיכאון שאני חווה. אני לא כל-כך רוצה לפנות לפסיכיאטר של הקופה, מרגיש לי מוזר לדבר על החוויות הנפשיות שלי בחדר מרפאה, כשהרופא יושב מאחורי השולחן שלו ומתקתק במחשב את מה שאני אומרת, כמו הרופא משפחה.
    אבל האם טיפול אצל פסיכיאטר פרטי הוא שונה? האם הטיפול מסתכם רק בטיפול תרופתי? ראיתי כמה פעמים בפורום שהמלצתם לשלב טיפול פסיכיאטרי עם טיפול פסיכולוגי. הטיפול הפסיכולוגי חייב להיות דרך פסיכולוג? זאת אומרת שאני צריכה לקבל טיפול משני מטפלים שונים? או שהפסיכיאטר יכול גם לתת טיפול של פסיכותרפיה?

    תשובה: האם פסיכיאטר יכול לתת טיפול פסיכותרפיה?
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 22/07/2020 14:14:36

    שלום מיכאלה.


    פסיכיאטר רשאי להציע טיפול פסיכותרפי, כלומר טיפול בשיחה, אך מרבית הפסיכיאטרים אינם עוסקים בכך ולכן נהוג לשלב בין טיפול בשיחות אצל פסיכולוג/פסיכותרפיסט לבין טיפול תרופתי אותו הפסיכיאטר מלווה. אם אני מבינה נכון את הרגשתך, חשוב לך לקבל טיפול אישי ולא "משרדי", ולהרגיש שיש מטפל שרואה אותך ומרכז את הטיפול בך. לאור זאת, אני מציעה, כצעד ראשון, לפנות אל טיפול פסיכולוגי ומשם לראות האם יש צורך וכיצד להתקדם עם הטיפול התרופתי. במידה ואת בטוחה רצונך בטיפול תרופתי ופסיכולוגי כבר עכשיו, וחשוב לך להיות מטופלת אצל אדם אחד, כדאי לפנות אל פסיכיאטר אשר למד בביה"ס לפסיכותרפיה- פסיכיאטרים בוגרי ביה"ס לפסיכותרפיה הם בד"כ אנשי מקצוע אשר מתחברים לשיח הרגשי והטיפולי ולא רק למתן מענה תרופתי.


    ליטל


אנשי מקצוע ומכונים

ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו