תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י הדר ב - 30/06/2020 11:57:45

    שלום, קוראים לי הדר, אני בת 24 ולפני מספר חודשיים פרצו לביתי (אני גרה עם אמא שלי). חזרתי הביתה וגילתי את הפריצה, לא הצלחתי לפתוח את הדלת, שמעתי שמשהו מתרחש בתוך הבית ומתוך אינסטינקט ברחתי מהר החוצה מהבניין כי הייתה לי הרגשה שמדובר בפריצה. הפריצה טילטלה אותי מאוד, לקחתי את זה קשה, גנבו את כל רכושינו ומעבר לכך כמובן הרגשתי שחדרו לי למרחב האישי, למקום שהיה אמור להיות "המקום הבטוח" שלי. באותה התקופה יצרתי קשר עם פסיכולוג על מנת לקבוע פגישה אך בדיוק נכנסו לסגר וזה לא קרה. בשבועות האחרונים אני חווה סיוטים בלילה על פריצה, אני לא מצליחה לישון לילה רצוף, מתעוררת הרבה ולא נרגעת עד שאני לא עושה סיבוב בבית לוודא שהכל בסדר. הדבר התחיל להקשות על ההתנהלות היומיומית שלי שכן אני כל הזמן עייפה ומותשת ממחשבות על זה. עברו מספר חודשים ובאמת חשבתי שהשלמתי עם המצב, אך פתאום בשבועות האחרונים הסיוטים התחילו להופיע ולגרום לי לקום באמצע הלילה מזיעה מפחד ובחרדה.
    אני יודעת שאחד הפתרונות הוא אכן ללכת לטיפול, אך גם בגלל הקורונה אני חוששת וגם אני סטודנטית וכרגע לא יכולה לאפשר זאת לעצמי לצערי...
    אשמח לעזרה,
    תודה,
    הדר

    תשובה: סיוטים בעקבות טראומה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 01/07/2020 15:19:50

    שלום הדר.


    פריצה היא אכן חוויה מטלטלת ומערערת ביטחון, אך מאחר ואת מתארת חרדה וקושי לשוב לשגרה גם לאחר פרק זמן ממושך, אני חושבת שאכן כדאי לפנות לטיפול פסיכולוגי בהקדם. סימפטומים המתעוררים לאחר טראומה נוטים להתקבע בהיעדר טיפול ולכן כדאי לשקול היטב האם לוותר על טיפול בשלב מוקדם זה בו יש סיכוי טוב לטפל בסימפטומים באופן מלא. הן אוניברסיטאות והן קופ"ח מציעים טיפולים מוזלים מאוד ומאחר ומדובר בטיפול קצר וממוקד- אני חושבת שכדאי לברר מה הן האפשרויות ולא לוותר על טיפול.


    ליטל


    תוכלי לקבל כאן רשימה של פסיכולוגים להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן