תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י הדר ב - 04/06/2020 18:49:01

    הבת שלי בגיל 18 מתמודדת עם מצבי רוח קיצוניים.
    כל דבר קטן שמשתבש (כמו הפגישה שהתבטלה, מישהו אמר לה משהו שהיא לא אהבה לשמוע, משהו שתיכננה ולא יצא לפועל בכוח הנסיבות וכל מכשול אחר שהיא נתקלת בו) גורם לה להתרסקות מנטלית: היא בוכה, נסגרת בחדר, לא רוצה לצאת מהבית, יש לה בחילות, כאבי ראש וכדומה.
    היא עוברת ממצב למצב מ-0 ל-100 תוך דקות ספורות.
    כרגע היא מתמודדת עם תפקיד מאתגר בשירות הצבאי שרצתה אותו וחיכתה להתחיל. יש לה את כל הכישורים הנדרשים וכל היכולות. עם קושי פיזי היא מתמודדת בקלות אבל מקשיים מנטליים היא מתרסקת. ואז היא מתחילה להגיד שהיא לא רוצה את התפקיד, זה לא מה שהיא חשבה, זה קשה לה מדי והיא לא רוצה להמשיך.
    השאלה היא מה עליי לעשות, לעודד אותה להמשיך להתגבר, שחשוב ללמוד להתמודד עם הקשיים, שזה ייחשל אותה לחיים, שהיא יכולה ושיש לה את זה (זה מה שעשיתי עד היום) או להגיד לה אני רואה איך קשה לך, את צודקת אולי תחשבי על משהו יותר קל שיותר מתאים לך, הכי חשוב שיהיה לך כיף ונחמד.

    אשמח להכוונה כי אני באמת לא יודעת איך נכון לנהוג כי מצד אחד אני לא רוצה שבגלל הקושי היא תוותר על הדברים שהיא רצתה להשיג, מצד שני אני לא רוצה שייגרם לה נזק נפשי...
    תודה מראש.


    תשובה: התמודדות עם התרסקות מנטלית
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 05/06/2020 20:10:07

    שלום הדר.


    את מתארת שביתך חווה את הקשיים בעוצמות ונעה בין אפס למאה ולכן אני חושבת שחשוב שהמסר אליה גם מצידך לא יהיה מסר של אפס או מאה במובן של "תוותרי" או "תתחשלי" אלא מסר מאוזן יותר המביע אמפתיה לקושי אך גם מציע להמשיך ולנסות להתמודד. בהתאם, ומאחר ואת מתארת דפוס מתמשך ולא קושי בהתמודדות נקודתית, אני חושבת שכדאי לשתף את ביתך בתחושותייך ומחשבותייך לגבי התמודדותה, ולהציע לה להיעזר בטיפול פסיכולוגי. באמצעות טיפול פסיכולוגי ביתך תוכל לבין טוב יותר מה קורה לה ברגעי הקושי ולפתח אסטרטגיות התמודדות טובות ויעילות יותר, שיסייעו לה במגוון אתגרי חיים.


    ליטל


    תוכלי לקבל כאן רשימה של פסיכולוגים להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות