תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אלמוני ב - 04/06/2020 14:23:40

    שלום,
    החזרה לשגרה לאחר הסגרי הקורונה גרמה לי לחרדה מוגברת. אני מתגורר עם אוכלוסיית סיכון. התחושה שלי, בניגוד לכל אדם שדיברתי איתו, היא חרדה שאדם חולה ידביק אותי ואני אדביק את המתגוררים איתי. מצב כזה עלול לגרום לי לנשיאת אחריות ואשמה נוראית כמו שאני רואה את זה. אני נזהר במידה מירבית ולפי כל ההנחיות בכל יציאה מהבית, אך חושש מפגישת כל אדם שאינו מתגורר עימי כי אנשים לא נזהרים. אני מרגיש שלאנשים לא אכפת מהמגיפה וחזרו לשגרה כאילו לא קרה כלום.
    אני לא יודע מאיזה כיוון לתקוף את הבעייה הזאת: ייעוץ? ישנן קבוצות תמיכה? אפשרות אחרת?
    איך אפשר למצוא פשרה בין הנחיות הזהירות הארציות המחמירות (שכמעט כל מי שאני רואה לא פועל על פיהם) לבין דרך התנהלות חדשה בשבילי שתאפשר לי חזרה הדרגתית לשגרה עם שמירה סבירה של הנחיות?
    אשמח לכל עצה. תודה מראש.

    תשובה: הסתגלות למצב
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 05/06/2020 15:32:51

    שלום לך.


    נשמע מדבריך שאתה מתמודד הן עם המציאות המאתגרת הדורשת הסתגלות, והן- אם אני מבינה נכון- עם תחושה מוגברת של חרדה וקושי לנוכח מציאות זו. בהתאם, נדמה לי שהתמודדות עם הסיטואציה דורשת הפרדה בין הקושי האובייקטיבי לבין החוויה הפנימית. איני מכירה קבוצות תמיכה רלוונטיות, אך ניתן לפנות לייעוץ קצר וממוקד אצל פסיכולוג קליני או פסיכותרפיסט שיסייעו לך לבסס את ההבחנה בין ה"אוייקטיבי" לחוויה הסובייקטיבית, להבין לעומק ולהשקיט את הגורם הרגשי המעורב במצב ובהתאם, להתנהל באופן שמרגיש לך יותר נוח ונכון עבורך.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
טל משולם

טל משולם

חיפה
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים