תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י יאיר ב - 22/05/2020 15:00:36

    שלום,
    אני ובת הזוג שלי 7 שנים יחד, סטודנטים, גרים יחד, שנינו עם ADHD אך אצלה הבעיה חמורה הרבה יותר בנושא התנהלות ביומיום, דחיינות, עייפות וגם נטייה להתמכרויות (מה שידוע אצל בעלי ADHD כהיפר-פוקוס). בשנה האחרונה היא התמכרה למשחק בפלאפון, אשר בעיני הוא החמור מבין כל שאר הדברים אליהם הייתה מכורה בעבר, בו היא משחקת לפחות שעתיים ביום אך לרוב זה מגיע ל-5-6 שעות ולפעמים גם יותר. תוך כדי התעלמות טוטאלית ממטלות הבית (שנופלות תמיד עלי), הזוגיות שלנו, הקשר עם המשפחה ועוד. בעבר הדבר היה הרבה יותר בעייתי אך לאחר שיחות וריבים רבים היא מנסה בתקופה האחרונה לנסות ולעשות יותר דברים בבית אך עדיין היא לא מפחיתה משעות המשחק, אלא פשוט עושה אותם (חלק קטן מהם) בין משחק למשחק.
    חשוב לי לציין שבמשחק הזה היא עם אוזניות והיא משחקת עם אנשים אחרים ברשת וכל משחק אורך כחצי שעה ככה שאי אפשר לעצור באמצע. במשך שעות אי אפשר לדבר איתה או להפריע לה והיא מנותקת לחלוטין מהעולם בניגוד לדברים אחרים אליהם הייתה מכורה בעבר - אותם היה אפשר לעצור (כשממש מבקשים ממנה).

    לא יודע אם הבעיה חמורה באמת או שאולי אני מגזים אבל אני באמת אובד עצות

    תודה רבה

    תשובה: בת זוג עם ADHD
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 23/05/2020 23:05:43

    שלום יאיר.


    כפי שאתה ודאי יודע, ADHD אכן יכול להביא איתו קשיים בהיבטים רגשיים והתנהגותיים (כמו התמכרויות) אך חשוב להבחין בין "תופעת לוואי" מינורית להפרעת הקשב לבין קושי רגשי/התנהגותי משמעותי אשר משפיע על התפקוד והחיים הזוגיים. נשמע מדבריך שבת הזוג שלך פיתחה דפוס התנהגות אשר מפריע לך בצורה משמעותית. במובן זה, לא משנה אם המקור הוא בהפרעת קשב או בגורם אחר, ולא רלוונטי אם אתה "מגזים" או לא- מה שחשוב הוא שנקלעתם לדינמיקה שאינך מרוצה ממנה באופן משמעותי, ואינך מצליח להביא לשינוי בה. לאור זאת, אני חושבת שכדאי לשקול פנייה לעזרה מקצועית- טיפול זוגי במידה ובת הזוג שלך שותפה לתסכול ולרצון לשמור על הקשר או טיפול פרטני לך עצמך במידה ובת זוגך אינה מעוניינת. במסגרת טיפול אישי תוכל להבין יותר לעומק את חוויתך ולנסח הן בינך לבין עצמך והן מול בת הזוג שלך את הגבולות והצרכים שלך בקשר.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
בן פדידה

בן פדידה

חיפה
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון