תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מישל ב - 22/05/2020 12:20:04

    היי, אחרי הפגישה הקשה שהייתה, הוא רצה שנדבר על מה שקרה בפגישה הקודמת. הוא הבין שנפגעתי.
    לא יודעת... הרגשתי שהוא מרוחק, לא כמו תמיד. הוא מאוד רצה שנשוחח על מה שקרה ורצה שנשים בצד את הנושאים שבעטיים הגעתי לטיפול. לדבריו זה מאוד חשוב לדון במה שקרה , ולהבין ממה בדיוק נפגעתי בפגישה הקודמת. מתקשה להבין את חשיבות הדבר? בפגישה הקודמת מאוד נפגעתי ממנו, ולא רציתי לבוא יותר ואני מוכנה להמשיך הלאה. לא מבינה את הצורך לדוש בכך, הייתי מעדיפה לדון בדברים שבגינם הגעתי לטיפול ולא בעובדה שנפגעתי. מודה שאני עדיין מעט כועסת וטעם הפגיעה עודנו שם והתאכזבתי ממנו מאוד בפגישה הקודמת.
    אשמח להארות.... מודה לכן על תשומת הלב ועל הטירחה

    תשובה: המטפל רוצה לדון ולהבין למה נפגעתי ממנו
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 23/05/2020 22:55:59

    שלום מישל.


    הקשר הטיפולי מהווה מעין "מעבדה" בה אפשר לבחון, דרך הדינמיקות והרגשות המתעוררים, היבטים משמעותיים בנפשו של המטופל ושל האופן בו הוא חווה ומתנהל בקשרים בין אישיים. מתוך כך, פעמים רבות אפשר להעמיק את הבנת נפשו של המטופל ולהשמש בהבנות אלו כדי לקדם את השיח הטיפולי באופן שיביא גם לשינוי בהיבטים שהביאו לפנייה לטיפול. לכן, הזמנתו של המטפל לדבר על הפגיעה שחווית ממנו משמעותית בשני רבדים. האחד- שיקום האמון והחזרה של הקשר למסלול של אמון ושיתוף פעולה אמיתיים, והשני- יצירת מרחב להתבוננות על הקשר הטיפולי כאמצעי להעשרת והעמקת ההבנה של נפשך. 


    לצד זאת, הטיפול הוא שלך ובידייך, ואם כיוון שיח מסוים לא ברור לך, טוב שאת מתעקשת, מבררת ובודקת מול המטפל ומול עצמך מה הכיוון שנכון לך. פעמים רבות מתוך בירור משותף כזה גם המטפל יכול להתכוונן באופן מדויק יותר.

אנשי מקצוע ומכונים

טל יהודה

טל יהודה

רעננה
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו