תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שנהב ב - 20/04/2020 23:22:48

    היי , חברה הכי טובה שלי הכירה לפני שנתיים בחור ואחרי כמה חודשים התארסה . מאוד פירגנתי לה באמת מכל הלב ( גם אני קיבלתי הצעת נישואים כמה חודשים לאחר מכן ) .
    מאז שהיא התארסה מאוד קשה לי .. היא הייתה החברה הכי טובה שלי מגיל 12 ( היום אנחנו בנות 24) , כל החיים היינו יחד . תמיד הגנתי עליה , תמיד שהיא הייתה צריכה ייעוץ הייתי שם בשבילה .
    הכל עשינו ביחד .
    למרות שיש לי בן זוג כבר הרבה מאוד שנים לא ויתרתי על החברות איתה . היא ממש כמו אחותי הקטנה אני מגוננת עליה בגופי .
    מאז האירוסים שלה היא השתנתה ..היא כבר לא צריכה את הייעוץ שלי כי יש לה את בעלה לעתיד , אני כבר לא בראש סדר העדיפויות שלה , לא מדברות כבר כל יום ואם אומרים משהו פחות טוב על בעלה לעתיד היא יוצאת על כולם ומגוננת בלי הפסקה .
    תמיד אמרנו הכל אחת לשניה ועכשיו זה כבר לא ככה . דיברנו על זה כמה פעמים וזה פשוט לא עוזר ..
    אני יודעת שבחיים צריך להתקדם ושברגע שיהיה לנו ילדים כבר לא נתעסק בזה . אבל בינתיים זה מפריע לי .. אני מאוד מתגעגעת אליה .
    מה אני יכולה לעשות ?

    תשובה: חברה מתחתנת
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 21/04/2020 18:57:40

    שלום שנהב,


    נשמע שאת עסוקה בנפרדות שנוצרה ביניכן, בשל ההתבגרות והכניסה לחיים הזוגיים, ועל השפעותיה על מידת הקרבה האפשרית כעת. נשמע שהשינוי מעלה תחושות שונות וביניהן געגוע, עצב וריחוק. כפי שכתבת, באופן טבעי מערכות יחסים עוברות שינויים עם הזמן, ולפעמים לא ניתן לשמר קשרים מסוימים בדיוק באותו האופן שהם התאפשרו בעבר. עם זאת, העובדה שהקשר עבר שינוי, לא בהכרח מסמנת סיום של משהו, אלא שינוי, ולשינויים לפעמים לוקח זמן להסתגל. אני מציעה שתתני לעצמך את הזמן להסתגל לשינוי שהקשר עבר, מבלי לוותר לגמרי על הקרבה והאינטימיות. אולי הקשר כבר לא יהיה מה שהיה, אבל יוכל לספק צרכים חדשים שיותר מתאימים לתקופה הזו בחייכן. היאחזות בניסיון לשמר את מה שהיה יכולה לייצר תסכול וכעס, ובהתאם ריחוק וויתור, וחבל כי נשמע שאתן חשובות זו לזו. שאלה שתוכלי לשאול את עצמך היא כיצד ניתן לייצר קרבה, באופן חדש, שאינו כפי שהיה אך עדיין בעל ערך ומשמעות. 


    בהצלחה,


    יעל 

אנשי מקצוע ומכונים

ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
ניר כהן ארזי

ניר כהן ארזי

רמת השרון
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון