תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שירה ב - 07/04/2020 21:18:29

    היי,
    אני ובן זוגי (בני 29) לשעבר נפרדנו לפני כחודש ימים. בן זוג שראיתי (ועדיין) רואה בו כבעל ואב לילדים שלי. הפרידה הייתה בלב כבד ולא הייתה השלמה לפחות מהצד שלי לגביה. הפרידה נעשתה לאחר שהיו 2 הפסקות של שבוע כל כמה זמן במהלך 3 חודשים והחלטנו שזה לא הולך וזו לא הדרך. אנחנו החברים הכי טובים, ואני רואה בו כמישהו לחיות איתו את חיי, הסיבה לפרידה הייתה בשל בעיות תקשורת, ואמון שנוצרו כתוצאה מחוסר סבלנות שלי כלפיו לאורך זמן מה, חוסר בגרות והתנהגות מזלזלת שהוא חש מהצד שלי לפעמים. אני לוקחת אחריות על חלק גדול מהבעיות שלנו, ואני באמת בשינוי תמידי מאז שהבעיות החלו. הבעיה שאלה בעיות שהצטברו עבורו במהלך 2 שנים של זוגיות וזה צץ ומעיב כל פעם שהוא נזכר בכך. אין בו אמון מלא בי (בעקבות הסתרות וביקורת שהטחתי כלפיו בגלל חוסר ביטחון שלי) וקשה לו להתמודד עם הכעס כלפיי. אבל אני גם יודעת שזמן זה פקטור משמעותי במקרים כאלה. לפעמים כעס צריך לדעוך ולא באמת הענקתי לו את הזמן לעצמו שהוא ביקש לאחרונה. אנחנו אוהבים אחד את השנייה אהבת נפש וטוב לנו מעבר לבעיות האלה. אבל הוא מאוד לא בטוח שאנחנו משדרים אותו הדבר ושבזוגיות הוא הרגיש שנתן המון מעצמו וויתר ע״י כך על ההתקדמות שלו בחיים. והוא צריך מעט טוב עבור עצמו, בלי קשר לזוגיות בכלל. ושהוא יודע שהוא לא היה עצמו לאחרונה.
    אני חושבת שאם אדייק את השאלה שלי, אחרי כל הסיכום הזה, זה איך באמת פונים לבנאדם שאת אוהבת, מעריכה ורוצה בחיים שלך, לאחר חודש פרידה, ומראה לו בצורה הנכונה ביותר שאני כבר מבינה את התחושות שלו. שיש בי שינוי. איך עושים את זה בצורה אמינה? איך לדבר ללב של בנאדם שקשה לו לסמוך על המילים שלך? אומרים שמעשים טובים ממילים. איך אני מראה את זה במעשים? אני מתוסכלת כי אני מניחה שזו תהיה ההזדמנות האחרונה שלי להחזיר אותו לחיים שלי. ואני רוצה שזה יהיה על הצד הטוב ביותר.

    תשובה: מה לומר לבן זוג לשעבר כשרוצים לחזור
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 08/04/2020 10:28:29

    שלום שירה,


    אני מבינה מדבריך שאת כואבת את הפרידה ומעוניינת לקחת אחריות על החלק שלך בסיום הקשר. לצערי לא אוכל לתת טיפ פשוט לגבי איך לדבר איתו ואיך לשנות את תחושותיו. כתבת שהוא מבקש זמן, ושאת התקשית לתת לו את הזמן לו הוא זקוק. על מנת לאחות את קרעים שנוצרו בתוך מערכת יחסים זוגית, צריך לפעמים להתאזר בסבלנות ובכבוד למקום בו האדם השני נמצא בו, גם אם זה מגיע על חשבון הרצונות האישיים. אם יהיה לו רצון בכך בעתיד, אולי תוכלו לשקול את האפשרות של פנייה לגורם מקצועי, לדוגמא מטפל/ת זוגיים שיוכלו לתמוך בכם בתהליך זה. 


    בהצלחה,


    יעל 


    תוכלי לקבל כאן רשימה של אנשי מקצוע שמתמחים בטיפול זוגי להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

יעל רייף סולומון

יעל רייף סולומון

חיפה
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה