תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ציפורה ב - 31/03/2020 22:13:45

    בס"ד
    האם השוטרים ואנשי החוק מחוסנים לנגיף הקורונה?!
    שלום וברכה
    שמי ציפורה ל., תושבת בית שמש ואזרחית ישראלית.
    קודם כל ברצוני להביע את תודתי לכל אלו העוזרים בע"ה בכל דרך אפשרית למנוע את המשך התפשטות הקורונה. הן לרופאים, שוטרים, משרד הבריאות וכו.
    כמו כל אזרח החייב להקשיב להוראות משרד הבריאות והחוק- כדי למנוע את התפשטות הקורונה -כך גם אני בע"ה עושה כמיטב יכולתי להקשיב וליישם את כל הכללים.
    מה שלא הייתי מעלה על דעתי שדווקא אלו שאוכפים את החוק ונראה לי שהם צריכים להיות הדוגמה האישית לשאר האזרחים והתושבים, לא עומדים בכללי הזהירות כלל. איני רוצה להכליל את כולם, אבל מה שראיתי כיום נראה לי מספיק בישביל להבין שהמצב גרוע.
    כאמור אני שומעת לכללי הזהירות, כך שלא יצא לי לצאת למרחב ציבורי כל כך. רק היום יום שני 31/03/2020 הייתי צריכה להיות אצל רופא עם הבן שלי בירושלים. והנסיעה - ממש פלא: פחות ממניין נוסעים (בחזור נסעתי היינו היחידים!) וכביש ריק- נדיר בכניסה לעיר!!!.
    אחרי הנסיעה כשאני מתפלאת ונושמת אוויר חופשי -אחרי שבועות בבית, הייתי צריכה לעבור במרכז המסחרי בגאולה (כבשעה 16:30).– כמובן כל החנויות למעט של אוכל היו סגורים. כמעט ולא ראו נפש חיה ברחוב –חוץ מעשרות שוטרים המסתובבים "יחד". (דרך אגב ראיתי גם צלם המצלם אותם כך אולי יהיה להם תמונה ברורה יותר על המצב).
    וה"סיור" שלי היה נראה כך:
    • בתחילת הרחוב (למעלה במלכי ישראל) עברתי ליד ניידת משטרה שבתוכו היו שני שוטרים ומחוצה לה עוד שוטר שראשו בתוך הניידת כדי שיוכל לדבר (או לצחוק) עם עמיתיו.
    כאישה שלא יכולה להתאפק לא להוציא מילים שעל הלשון, אמרתי להם בצחוק: הי! תגידו- לשוטרים מותר להתקהל מעבר לשני איש שלפי הכללים?
    הם כמובן צחקו על הבדיחה והמשכתי הלאה.
    חשבתי שהתקהלות של שלושה שוטרים יחד זו השיא. אבל מהר מאוד נודע לי שהמצב רק הולך ומחמיר ......
    • סמוך לככר השבת (מלכי ישראל פינת יחזקאל) ראיתי שעצרו בחור צעיר (כבן 18) כנראה בכדי לשאול אותו על יציאתו למרחב הציבורי. וזה פשוט הדהים אותי: לפחות 5 שוטרים ושוטרות עומדים מסביב אזרח מפוחד בקריבות של פחות ממטר!!! ללא מסכות מגן וכו!!! האם השוטרים מחוסנים לנגיף? האם הם לא יכולים להעביר את הנגיף לאזרח הפשוט שאולי עבר על כללי הזהירות בגלל נגיף זה?.
    כשראיתי זאת המשכתי את מילי התוכחה שלי וצעקתי ממרחק: הי שוטרים- אלי אל תתקרבו. לכם מותר להתקהל??? מעניין לא?
    • הכי מוזר היה המצב בכיכר השבת ליד הבנק שם. (לא זכור לי את שמו). שם על הגדר ישבו לפחות 15!!! שוטרים עם מגנים-אבל לא מסכות, אכלו ושתו יחד, צחקו וכו.
    אני לא באה בטענות שהם מנסים להנות על אף המצב הקשה, עדיין, האם הם- אנשי החוק – לא צריכים להיות הראשונים והדוגמה אישית לשאר איך צריכים להתנהג?
    גם שם לא שתקתי ואמרתי להם: מה ההתקהלות הזאת אתם מעל מניין איש יחד. (סתם לסבר את האוזן: חתונה עכשיו לא היה נראה כך.....)
    אחרי זה התקשרתי לבעלי ואמרתי לו: אם תרצו להתפלל במניין תצתרכו כנראה להתחפש לשוטרים- כי אולי הבגדים שלהם מגינים מפני הנגיף?
    ולא נדבר על זה שהם הגיעו בישביל לשמור שלא יהיו מנייני תפילה! אני כאישה השומרת תורה ומצוות מבינה שבמצב זה מניין תפילה יכול להיות מסוכן, אבל מה שבטוח אצלי, שהתנהגות זו של השוטרים הרבה יותר מסוכנת- להם ולכלל הציבור.
    דרך אגב אם כבר מדברים על התנהגותם אני יכולה להוסיף שנכון, גם האזרחים לא מתנהגים יפה לפעמים כמו ששמעתי וראיתי מהחלון בבוקר: ניידת משטרה ובזכותו " התקהלות של ילדים" ואולי גם מבוגרים יצאו לרחובות לצעוק מילותי גנאי. אני ממש לא מצדיקה התנהגות זו ומחנכת את ילדי לא ללמוד מהמיעוט שעושים את זה. אבל זה לא מצדיק לסכן ולבזות ציבור שלם ע"י אנשי חוק שעבודתם לשמור ולהגן ולא ההיפך או החמור מכך.
    מקווה להבנה ובריאות שלימה ציפורה

    שלום ציפורה.


    אני מבינה את התסכול לנוכח פערים בציפיות ובדרישות להתנהגות, אך נדמה לי שכדאי כרגע למקד את האנרגיות לאו דווקא במקומות של הפער ובכעסים על אחרים אלא בלקיחת אחריות אישית ובניית שגרה אישית שתיטיב עמך ככל האפשר. נדמה לי שבזמנים מורכבים כאלו, ההתמקדות באספקטים החיוביים והמיטיבים היא הדרך לצלוח את הקושי.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו