תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י Ofri ben yaz ב - 29/03/2020 01:06:57

    היי ליטל
    אני אחות בבית חולים ובתקופה האחרונה לאור המצב עובדת במחלקת טיפול נמרץ לחולי קורונה. אנחנו מקבלים במחלקה את מקרי הקצה של המחלה.. מונשמים, מורדמים ובמצב מורכב. בשל החשיפה שלי למטופלים האלה אני לא יכולה להיפגש עם משפחתי, חבריי וכל אדם מחוץ לכותליי המחלקה ובית החולים. אני לא מתחרטת לרגע על ההחלטה לעבוד במחלקה הזאת, זה שליחות וחלק מתפקידי כאחות ללא ספק אבל אני תוהה עוד כמה זמן המצב ימשך.. כמה זמן אצליח לשרוד עם הריחוק מהמשפחה והחברים.
    חייבת לציין שאני בצוות משפחתי, מכיל ומקבל והמצב החדש מגבש עוד יותר ואני כן מרגישה תמיכה וחברות מחבריי לעבודה. אבל אין תחליף למשפחה והחברים מהבית...אני מנסה לדבר איתם כמה שאפשר בשיחות, פייסטיים והם באמת מנסים לתמוך כמה שאפשר אבל גם בניהם נוצר ריחוק כי הם לא נמצאים במציאות שאני חווה כרגע
    בנוסף, לראות את המקרים הקשים ביותר של המחלה וההשלכות הקשות שלה לא מוסיפות להתמודדות עם המצב שקשה גם ככה. יש לנו תמיכה פסיכולוגית מבית החולים, פסיכולוגית שמסתובבת במחלקה שאפילו הציגה את עצמה אישית בפני כל אחד ואחת בפנינו והזמינה לשתף במידת הצורך אך אני לא רואה את עצמי פותחת דברים ומשתפת, בטח לא בזמן משמרת שכמה דקות לאחר מכן אני צריכה להיכנס למטופל, חושבת שלדבר על זה בזמן המשמרת עשוי לגרום לסערת רגשות שלא הייתי רוצה שתקרה בזמן שאני צריכה להיות אסופה ומלאת כוחות לטפל במטופלים הללו.
    רציתי לדעת האם מקובל לדעתך לבקש לדבר עם אותה הפסיכולוגית, אפילו בפלאפון שלא בשעות המשמרת שלי?
    או האם מקובל לפנות לפסיכולוג/ית לאו דווקא מטעם בית החולים, לשיחות אונליין אפילו שלא הייתי מטופלת קודם?
    מקווה שהמצב יחזור לקדמותו במהרה
    בריאות לכולם ותודה
    מתנצלת מראש אם הכיתוב יצא מסורבל, המחסור בשעות שינה נותן את אותותיו
    עופרי

    תשובה: היי ליטל, התייעצות ושיתוף
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 29/03/2020 18:56:48

    שלום עופרי,


    קודם כל, ברמה האישית, אני מרגישה שברצוני להוריד את הכובע ולהוקיר תודה על העבודה החשובה והכל כך קשה שאת והקולגות שלך מבצעים עבור כולנו בימים אלה. אני בטוחה שהקשיים הפיזיים והנפשיים אדירים, וזה לא מובן מאליו. לגבי פנייה לטיפול, איני יודעת מה הנהלים מבחינת אותו שירות פסיכולוגי אצלכם, אבל אני מניחה שלבקש לפנות בשעות אחרות או בטלפון לא יכול להזיק, גם אם התשובה שלה תהיה שלא. מה שחשוב כרגע זה שתאפשרי לעצמך איזשהו מקום לעיבוד ולהכלה של הקושי שאת חווה, ובמובן הזה, ״כל האמצעים כשרים״, העיקר שתקבלי תמיכה. יש בימים אלה הרבה יוזמות של טיפול אונליין וכן ייעוצים נקודתיים, אני מציעה לך לחפש בגוגל, כמובן שזה מקובל ואף רצוי שתפני לתמיכה בהקדם. 


    בהצלחה והרבה בריאות וכח,


    יעל 

אנשי מקצוע ומכונים

איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד