תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י יותם ב - 23/03/2020 17:39:22

    אשתי סובלת מדיכאון קליני, מטופלת בנוגדי דיכאון וכבר שנים שהיא מאוזנת. יש הבלגות פה ושם כמו לכל אחד, אבל בגדול ממש יודעת לשמור על עצמה. אחד הדברים שעוזרים לה מאד לשמור על האיזון הוא השגרה, המסגרת. וכשהיא השגרה הזאת נעלמת היא מרגישה שהכל מתפרק, שאין לה שליטה ואין לה במה להאחז. ועכשיו עם כל ההסגר הזה, וכל החרדה סביב הדבקות והמצב הכלכלי וכמה זמן זה יימשך... היא ממש מתחילה ליפול לחור השחור הזה.
    ממש קשה לה לקום מהמיטה בבוקר. אנחנו בחלוקת זמן עם הילדים כדי ששנינו נוכל להמשיך לעבוד. אבל היא עובדת מהבית - אני לפחות קצת יוצא. אז גם כשהיא עובדת, זה בחדר בבית בזמן שאני והילדים משחקים בסלון. ובסוף כל יום, אין לה כח לצאת לסיבוב לבד ברחוב, והיא כמובן לא יכולה ללכת לחברה.
    היא מוציאה את התסכול שלה על הילדים ועלי... כאילו כועסת עלי כל הזמן. אני חושב שהיא פשוט כועסת על היקום ואני הבן אדם היחיד שהיא יכולה לזרוק את הכעס עליו. ואני מבין אותה. אני ממש רוצה לעזור לה להרגיש יותר טוב, לחזור קצת לעצמה. אני יודע שזה מצב ממש לא פשוט - יש לנו 3 ילדים קטנים, הם מצריכים הרבה אנרגיה, עם אחד מהם אנחנו תקועים כבר שנה בגמילה...
    וכל פעם שהיא כועסת עליהם או עלי, היא אח"כ מלקה את עצמה על זה ורק מרגישה עוד יותר נורא. אני ממש מודאג ולא בטוח מה לעשות ואיך אני יכול לעזור לה.
    בגלל שהיא מאוזנת, היא הרבה שנים לא בטיפול. כבר שנה שאנחנו מנסים למצוא כסף בתקציב שלנו כדי שתוכל להתחיל שוב טיפול פסיכולוגי. אבל עכשיו עם המצב... גם היא לא יכולה לצאת לטיפול, ובינתיים הטיפול אונליין מרגיש לה קר, במיוחד אם זאת רק ההתחלה, וגם בגלל שאנחנו לא יכולים לעבוד מספיק שעות היא מאד פוחדת על המשכורות שלנו ולא מוכנה לשקול אפילו להתחיל טיפול...

    תשובה: פוחד שאשתי נפלת לדיכאון בגלל הקורונה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 24/03/2020 08:13:34

    שלום יותם.


    ראשית, אני מבינה את הדאגה ונשמע ב"מוסיקה" של דבריך שאתה תומך ומנסה להיות נוכח ומקל כמיטב יכולתך. אני בטוחה שעצם התמיכה והנוכחות שלך תורמים גם הם. אני מבינה את הדאגה והקושי הכספי, אך תוהה לעצמי האם, דווקא לאור העובדה שככל הנראה מדובר בתקופת הסגר וקושי מוגבלת, אולי כדאי לפנות לטיפול אונליין במחשבה על טיפול תמיכתי קצר מועד ולא מעבר. המעבר לאונליין אכן יכול להרתיע אך מניסיוני, במצבים אלו כוחה של המציאות חזק יותר ומרבית האנשים צולחים את המעבר. יתכן וכדאי לפנות למטפלת איתה היה קשר טוב בעבר, כדי להקל על תחושת הריחוק ולאפשר מעבר קל יותר ומתוך מוכרות. 


    מעבר לכך, מציעה לנסות ככל האפשר לחלק את הנטל בבית, לייצר הפסקות אוורור יזומות, לאפשר ולכוון לכמה שיותר קשר וירטואלי עם חברות ובעיקר, בתקופה קשה זו, להיות זה שמחזיק את התקווה והאמון בכך שתצליחו לצלוח גם את הימים הקשים האלו. אני מתארת לעצמי שזה לא פשוט גם עבורך, אבל נדמה לי שזה מה שאפשר לעשות בתקופה זו.


    ליטל


    ריכזנו כאן מאמרים ומידע שיוכלו לסייע בהתמודדות בזמן משבר הקורונה

אנשי מקצוע ומכונים

דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו