תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י חסוי ב - 19/03/2020 01:14:27

    שלום.
    בעקבות טיפול צפו תכנים טראומתיים למודעות, זיכרונות של אלימות קשה וממושכת שעברתי בילדות.
    מעולם לא סיפרתי על כך לבעלי, על אף שאנו נשואים שנים רבות, גם כי מעולם לא חשבתי שיש משמעות למה שעברתי וגם כי רציתי לשמור על כבוד משפחתי.
    המטפלת המליצה בעבר לשתף אותו, על מנת שיוכל להבין מה עובר עלי, אבל אני לא מוכנה בשום אופן! לא מוכנה להיחשף ולא מוכנה לפגוע בכבוד האדם שהתעלל, כי על אף הכל, הוא וכבודו חשובים לי ויקרים בעיניי, ולא אחלל אותם לעולם!
    הבעיה היא שכעת, מכיוון שאני מוצפת, בכל פעם שבעלי מתנהג לילדי באופן שמזכיר לי אפילו מעט שבמעט את חוויות העבר, אני מרגישה כאב חד ובלתי נסבל, ומגיבה בחריפות: כועסת עליו, מקניטה אותו ומוכיחה אותו קשות על התנהגותו, ובתוכי אני רוצה לברוח ממנו ומהסיטואציה ואני מרגישה אליו שנאה, כעס וכאב מעורבים.
    אני מבינה שהתגובה שלי אינה מאוזנת, אני מבינה שהוא אינו מתעלל אלא רק גוער או מוכיח בזמנים שצריך ומגיע, אבל כשאני רואה את הילד שלי כואב ופגוע רגשית בגללו, על אף שזה הגיע לו, אני לא מסוגלת להכיל את זה!
    האמת שאני לא כותבת על מנת לקבל עצה וכד', רק מצאתי פה מקום לשפוך קצת את הלב, כי בבית שלי במקום הכלה והבנה אני מקבלת תרעומת ובן זוג שמסתובב פגוע, והכל באשמתי...

    תשובה: טראומה מושתקת
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 19/03/2020 22:50:43

    שלום לך.


    נשמע מדברייך שהטיפול אכן מציף וחוויות לא פשוטים מהעבר, ושאלו עדיין אינם מעובדים דיים ולכן עולים ומשפיעים באופן משמעותי על חוויתך וקשרייך בהווה. אני מבינה שנכון לעכשיו את עדיין לא מרגישה שיש לך אפשרות לשתף ולהיעזר בבן זוגך, וכך חלק מחוויות העבר ממשיכות לצוף ולהנכיח את עצמן דרכו מבלי שתוכלו לדבר על כך. לאור זאת, אני מצטרפת לתחושתך שמה שאת זקוקה לו כאן אינו עצה אלא יותר, אולי, חיזוק הנכונות שלך להמשך הדרך, ואמונה שלאט לאט הדברים יתיישבו ותמצאי דרך טובה יותר לשאת אותם הן בתוכך והן מול בן זוגך. אני אופטימית לגבי האפשרות לשינוי ותזוזה.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
טל משולם

טל משולם

חיפה
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור