תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אריאל ב - 11/03/2020 11:35:57

    שוב אני. ראיתי השבוע את הכתבה על הפרעות אכילה של כאן 11 וזה הכניס אותי קצת לחרדה... אומנם כשאני תוהה אם יש לי הפרעת אכילה זה לכיוון ההשמנה ואכילת יתר, אבל יש לי ילדים ואני מצאתי את עצמי כל הכתבה תוהה מה אני יכולה לעשות בחינוך וגידול שלהם כדי לוודא שלהם זה לא יקרה.
    בכתבה הם אמרו משהו על לאכול ארוחה משותפת, אבל לא הרבה מעבר לזה. יש דרכים למנוע התפתחות של הפרעות אכילה? איך מזהים את זה לפני שמגיעים למצב של אנורקסיה ותת משקל?

    תשובה: איך מונעים התפתחות של הפרעות אכילה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 11/03/2020 20:00:40

    שלום אריאל.


    לא ברור לי מדברייך האם את חוששת שכבר התחילה הפרעת אכילה/עיסוק יתר באוכל או שאת חוששת ממצב עתידי כזה. במידה ויש לך חשש שמשהו כבר מתחיל להתפתח, חשוב לפנות לייעוץ בהקדם. מעבר לכך, במקרה ואת עסוקה במניעה עתידית, ברמה הטכנית כדאי בעיקר לנסות ולא להפוך את האוכל ל"עניין" אלא לנסות ולאכול אכילה בריאה ומאוזנת ולא להתעסק באכילה מעבר לכך. מעבר לכך, ילדים נוטים להיות רגישים מאוד לתכנים "תת קרקעיים" ולדפוסי ההתנהגות של הוריהם ולכן הדבר הכי טוב שתוכלי לעשות עבורם הוא לטפל בעצמך בהקשר זה. כמו כן, חשוב לזכור שפעמים רבות הפרעת האכילה היא רק סימפטום לבעיה הרגשית האמיתית. למשל, בגיל ההתבגרות מאבקים של שליטה והשגת עצמאות באים לידי ביטוי דרך העיסוק באוכל, אבל האכילה אינה לב העניין. לכן, אני חושבת שהדרך להתמודדות ומניעה אינה חיפוש "מתכון" לניהול ענייני האכילה בבית אלא טיפול בעצמך בהקשר זה והתייעצות בנוגע לדילמות וקשיים הוריים המעסיקים אותך, בהקשר לאכילה ובכלל. 


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
בן פדידה

בן פדידה

חיפה
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות