תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מאי ב - 07/03/2020 19:29:31

    אהלן, לא בטוחה שאני במקום הנכון אבל אני מבולבלת וחברה אמרה שאולי תוכלו לייעץ או להכווין. זה טיפה ארוך.
    לאחרונה סיימתי תקופה של כמה שנים שבהן עבדתי במסגרת עמוסה, מלחיצה ושוחקת, שהמשכתי אליה מיד אחרי הצבא. במקביל לצבא ולעבודה הייתי גם בזוגיות במשך כל אותן שנים (סה"כ מעל ל5 שנים).
    מאז שהחלטתי להתפטר ולסיים עם אותה מסגרת, הרגשתי שאני רוצה "לחיות", ולצאת מהאזור הנוח. זו הרגשה שהרגשתי מדי פעם גם לפני, אבל תמיד ידעתי שטוב לי. שיש לי עבודה טובה ובן זוג טוב ולא חסר לי כלום. אבל פתאום, כשאני חופשיה וללא מסגרת, ופתאום גם מלאת בטחון בעצמי אחרי כ"כ הרבה שנים בזוגיות טובה, פתאום הרגשתי שאני חייבת "לצאת החוצה". להכיר אנשים, לראות עולם, להתנסות.
    אז הייתי קצת בחו"ל עם חברות וקצת ביליתי יותר בארץ ופתאום נורא נהניתי מהלבד, מהפלירטוטים, מהתחושה של להיות מישהי מושכת.
    איפשהו בין כל זה, פתאום הרגשתי שאני פחות נמשכת לבן זוג, לאישיות שלו. אני מאוד אוהבת אותו והוא בן אדם מדהים וטוב לב אבל משהו בו לא מושך אותי, מינית. ואני מניחה שידעתי את זה לפני, אבל פתאום זה היה מוחשי. כי פתאום הכרתי אנשים שכן משכו אותי, במי שהם (כלומר, לא במראה החיצוני). ופתאום, פתאום התחלתי לחשוב על מישהו אחר שפגשתי, שהביע בי עניין. ולא על בן זוגי.
    הבן זוג מצידו כמובן הרגיש בי משהו שונה (כי מכיר אותי כ"כ טוב- גם כשאני מנסה להסתיר ולהתגבר על זה לבד). לא סיפרתי מה בדיוק אני מרגישה אבל אמרתי לו שמשהו עובר עלי ואני צריכה קצת חופש. שפתאום הזוגיות קצת חונקת אותי.
    הוא מבחינתו הבין שאני חווה איזשהו קונפליקט עם החופש החדש הזה שלי, לצד חוסר בהתנסויות רומנטיות כאלו ואחרות משום שהוא הבן זוג הראשון שלי.
    מפה לשם, נפרדנו. קבענו לדבר שוב אחרי חודש. והחודש הזה מתקרב לסיומו, ואני אבודה.
    הלוואי ויכלתי "לתקן" את עצמי, להיות כל כולי בו, ולבנות את הזוגיות הזו מחדש.
    הוא אוהב אותי, אני אותו. אנחנו מסתדרים, המשפחות אוהבות כל כך. לא אמצא מישהו כזה כנראה שוב.
    מצד שני, בזמן הזה לבד, הרגשתי קצת שחרור. נהניתי קצת להיות רווקה (על אף שלא הייתי עם אף אחד עדיין חוץ מהאקס). ובא לי את זה, בא לי את החוויות של להכיר ולפלרטט ואני אבודה. והבחור שחשבתי עליו פתאום (לא האקס), זה לא מתאים בינינו ממכל מיני סיבות. אבל אני ממשיכה לקוות שמתישהו זה כן יסתדר. וזה הורג אותי- אני מתה להמשיך הלאה.

    עכשיו, אני יודעת את התשובה, אני יודעת מה צריך לעשות. אני צריכה להבין מה אני רוצה ולדבר עם האקס ולומר לו. אם זה לבנות יחד את האמון והקשר מחדש ואם זה להמשיך לבד ולשחרר אותו. זה קשה כך או כך. אבל הכי קשה זה עכשיו, כי אני לא-יודעת-מה-אני-רוצה. אני רוצה את שניהם.


    תשובה: על אהבה וחופש
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 08/03/2020 18:44:35

    שלום מאי.


    נשמע מדברייך שהרווקות מול הזוגיות עם בן הזוג המוכר מציעות לך חוויות שונות הן של הקשר הזוגי והן של עצמך ובמובן זה, את אכן מתמודדת עם דילמה שלא קל לפתור- במיוחד כאשר שתי האפשרויות מציעות גם היבטים יקרי ערך. אכן, כפי שאת אומרת, זה קשה כך או כך כי בכל בחירה יש ויתור כואב. בהתאם, אני מרגישה גם שאין תשובה "נכונה" או לא נכונה" ולכן לצערי אפשרותי לייעץ לך מוגבלת. אלו מסוג הדילמות בהן צריך לסמוך על האינטואיציה או לחלופין, לפנות אל טיפול פסיכולוגי שיאפשר להבין טוב יותר את השיקולים וההתחבטות ואולי משם לאפשר קבלה שאולי לא תהיה נקייה מכאב- אך עשויה להיות שלמה יותר.


    ליטל


    תוכלי לקבל כאן רשימה של אנשי מקצוע שמתמחים בטיפול נפשי להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות