תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י חסוי ב - 14/02/2020 12:01:10

    שלחתי שאלה אתמול שכותרתה: זכרון שתול בטיפול?
    יש לי בקשה אישית, אני מאוד מקווה שתבינו אותי, תבינו את בקשתי שמגיעה ממקום מכבד ואוהב ולא ביקורתי חלילה, ותכבדו את רגשותיי.
    אני שומרת שבת, ומאוד מבקשת שלא תענו לשאלתי ביום השבת, שנמשך מעל 24 שעות לפי ההלכה היהודית, כלומר מהשעה 17:00 היום ועד השעה 6:10 מחר.
    בתקווה גדולה להבנה.
    ותודה על הכל! הפורום עוזר לי מאוד מאוד!
    נ.ב.
    אין צורך לפרסם את בקשתי זו.

    תשובה: בקשה אישית
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 15/02/2020 22:24:52

    שלום לך.


    אשיב על שתי פניותייך מאחר והן נוגעות בעיני בסוגייה דומה- האם ניתן לשלוט ב- או להשפיע על אדם אחר "מתחת לרדאר", כלומר להניע אותו באופן המנוגד לעמדתו מבלי שיהיה ער לכך? את מתארת חשש מטריד ומכאיב לגבי האפשרות שבטיפול יושתלו בך זיכרונות למרות התנגדותך המודעות ובאופן- כמובן שונה אך גם מעט דומה- בודקת האם ניתן לשלוט באופן בו יתנהל הפורום למרות שברור מאופן ניהולו כי ברצוננו להפעילו גם במהלך סופי השבוע (ואכן, המענה על השאלות מתקיים ויתקיים גם בסופי השבוע עבור כל שאלה באשר היא). 


    האפשרות להישלט ולהיות מונע על ידי אדם אחר היא אפשרות מאיימת וקשה, ונשמע שנוגעת בך עמוקות הן בקשר הטיפולי והן בתכנים העולים בטיפול ונוגעים לאפשרות הפגיעה ע"י אדם אחר. בהקשר זה, תשובתי אלייך היא כי השתלת זיכרונות כוזבים אולי אפשרית ברמה ה"טכנית", אך סביר להניח כי מטפל טוב וקשוב לא יביא לכך. לכן, אני מציעה להתייחס לא רק לשאלה האם נפגעת מינית אלא לשאלה מהי בנפשך האפשרות להישלט כך על ידי אדם אחר. אני מאמינה כי מתוך בירור קשוב ועדין, תוך התבוננות בחוויות המתעוררות בקשר הטיפולי, אפשר יהיה לזהות לאט לאט אילו חוויות- פיסיות ורגשיות- של השתלטות וחדירה למרחב האישי שלך הביאו לרגישות לנושא זה.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

טל משולם

טל משולם

חיפה
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
טל יהודה

טל יהודה

רעננה