תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אלכסנדר ב - 10/02/2020 17:30:56

    שלום רב,
    אני מאוד מעוניין להתחיל בלימודים אקדמיים אך משפחתי נמצאת בקשיים פיננסיים ואינה יכולה לעזור במימון הלימודים אז חשבתי ללמוד בחו ל. הבעיה שמשפחתי מתנגדת לכך בתוקף למרות שאני בן 21. הכיצד אוכל לשכנע אותם?
    תודה

    תשובה: לימודים בארץ/בחו ל
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 10/02/2020 22:18:55

    שלום אלכסנדר.


    אני מתארת לעצמי מדבריך שכבר עשית מאמצים רבים לשוחח ולהסביר את עמדתך, וכבר שמעת ושקלת לעומק את עמדתם של בני משפחתך ואת הגורמים להתנגדותם, ולכן נדמה לי שיש שני כיוונים אליהם אפשר לפנות. אפשרות אחת היא לנסות להיעזר באיש מקצוע, מטפלת משפחתי, אשר יסייע לכם לנהל את השיח ואולי יצליח לתווך את הרצונות והקשיים באופן אפקטיבי יותר. לשם כך, כמובן, דרושה נכונות מסוימת של בני משפחתך ללבן ולבחון לעומק את הנושא. 


    אפשרות נוספת היא להתמקד בך ולבחון מדוע אתה מתקשה לקבל את ההחלטה גם בניגוד לדעת משפחתך. אתה צעיר בגילך ויש משהו טבעי ומובן בכך שלא קל לקבל לפעול בניגוד לדעת בני המשפחה, אך נדמה לי שאם אתה מרגיש שזה הצעד הנכון עבורך, כדאי להתמקד בשאלה עד כמה אתה מסוגל לשאת את האפשרות של מחלוקת, ומדוע אתה מתקשה לשאת אותה. האם אתה חושש שזה יביא לקרע או "הענשה" שלך? האם האפשרות של נסיעה ללא הסכמה מלווה באשמה? במילים אחרות, כדאי לבחון לעומק מה מונע ממך לממש את רצונך. זו שאלה לא פשוטה, ויתכן שגם סביבה אפשר להיעזר בייעוץ פסיכולוגי קצר וממוקד אשר יסייע לך לזהות את הדינמיקות המשפחתיות אשר כובלות ומעכבות אותך מקבלת החלטה לכאן או לכאן. 


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
ניר כהן ארזי

ניר כהן ארזי

רמת השרון
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו