תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י נעמה ב - 11/01/2020 23:21:05

    שלום, בן זוגי בן 35
    היה נשוי בעבר כמה חודשים והתגרש. לא עבר יותר מדי נשים. אנחנו קרובים מאוד ופיתחנו חברות מאוד קרובה. הוא אומר שמכולן אני היחידה שהוא אוהב מאוד ואכפת לו ממנה והוא אוהב כמו שהוא אוהב את עצמו.
    אבל, כל פעם שהוא מתחייב אליי הוא מתחרט
    עכשיו נניח נשב הוא יגיד לי שהוא חושב שזה זה ואז יום למחרת או כמה שעות אחרי זה הוא שוקע במחשבות, מרוחק לא מתפקד טוב בעבודה, עצוב מאוד קשה לו עד הרגע שאנחנו מנהלים שיחה הוא מסביר שזה חא זה שמשהו בו "לא יכול להתכחש חזה" שזה לא זה והוא לא רוצה לפגוע בי ואנחנו נשארים מאוד קרובים אבל לא מוגדרים.
    מהצד שלו הוא יקנה לי ויעשה לי והכל אבל אם אעשה משהו אחד קטן כלפיו הוא קופא וכועס ואומר שזה לא מותאם כדי להסביר הוא יקנה לי משהו ב5 אלף שקל ואם אקנה לו אפילו גלידה הוא ילחץ
    בנוסף הוא גם אומר שפעם הוא מאוד נמשך אליי כדי לשכב איתי ולגעת בי מינית ופעם אני פשוט מאוד מתוקה וזה לא איזה יצר מיני שסוחף אותו וזה מבלבל אותו כי אני לא תמיד אישה בעיניו ויש בי משהו מתוק וילדי.
    אם זה רלוונטי אז אציין שהוא היה חרדי תקופה (לא מבית) ואז חזר בשאלה לחלוטין ואז אירי כמה שנים חזר לשים כיפה
    בנוסף הוא היה בצוות הרופאי בצבא ושירת בשטחים. שביררתי לגבי הנשיאוין שלו היא הסבירה לי שהיו לו "מצבי רוח" וחוסר בטחון ופעם הוא היה שמח ופעם לא ופעם רוצה ופעם לא ומשהו בו לא היה יציב.
    לי הוא אמר שהוא חווה גם אותה בצורות משתנות.

    בהיבטים שונים משלי אבל גם אותה הוא חווה ככה.
    מהזה יכול להיות?

    תשובה: כל פעם שהבן זוג שלי מתחייב אלי הוא מתחרט
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 12/01/2020 22:13:58

    שלום נעמה.


    קושי סביב יצירת קשר אינטימי, מחייב וקבוע יכול לנבוע ממגוון גורמים רגשיים-אישיותיים והתנסויות עבר שליליות בקשרים בין אישיים אשר מתכנסים לכדי חוויה, בדרך כלל לא מודעת, לפיה היקשרות היא מסוכנת ופוגענית. במצבים אלו הנפש עשויה לייצר אין ספור "תירוצים" וסיבות להימנעות מקשר ובכך לייצר תנודות בין קרבה לריחוק, מחוייבות ונסיגה. במצב זה, נדמה לי שהשאלה המרכזית אינה ממה נובע דפוס התנהגותו של בן זוגך או "מה זה" אלא עד כמה את והוא מוכנים לשאת את המצב והאם יש לבן זוגך נכונות לעבודה רגשית אשר תביא לשינוי. במילים אחרות, במידה ומדובר בקשר ממושך שחשוב לך אני חושבת שכדאי לבדוק האם בן זוגך מוכן לפנות לטיפול פסיכולוגי/טיפול זוגי אשר יאפשרו לו להבין יותר לעומק את התנהלותו הזוגיות ולשנות אותו. במידה ואינו מוכן לכך, יתכן ולך עצמך כדאי לשקול פנייה לטיפול פסיכולוגי שיסייע לך לעבד את המצב ולחשוב האם וכמה זמן את מוכנה להמשיך באופן הנוכחי.


    ליטל


    תוכלי לקבל כאן רשימה של אנשי מקצוע המתמחים בטיפול זוגי להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו