תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י רבקה ב - 12/12/2019 00:03:35

    הימים עוברים ואני בסדר כרגע. מפחדת מהנפילה הבאה, לא כיף לחיות בפחד מתי יהיה הדאון הבא. והוא יבוא ואני מפחדת מהעוצמה שלו וגם מההרס העצמי שבא איתו.
    אני בטיפול פסיכולוגי וכרגע הכל מאוד מורכב. אני עייפה כבר למרות שנראה שהכל משתפר אבל זה לא מרגיש ככה באמת, על מה אני נלחמת בעצם? איך אני יודעת שזה שווה את המלחמות האלו? אולי זו מערכה אבודה? למה לנסות להציל משהו שהוא לא שווה את זה?
    עייפתי ונגמרו לי הכוחות

    אני קצת מרגישה שאני נאחזת חזק חזק באופציה של הדיכאון(סוג של שיהיה לי תירוץ) אוף הכל המוח שלי לא עובד

    תשובה: ימים עוברים
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 14/12/2019 16:24:53

    שלום רבקה,


    את מתארת שכעת את מרגישה טוב יותר, אך חוששת מפני הבאות. את בטיפול, ועוברת תהליך, ונשמע שהטיפול מיטיב באופן כללי שכן אמרת שהכל משתפר. חשוב לזכור, ששיפור שמגיע מטיפול לא בהכרח יכול לגרום לכך שרגשות מורכבים ושקושי יפסיקו לעלות, אבל בהחלט יכול לתמוך באופן ההתמודדות עם הקושי שעולה. כלומר, מפגש עם קושי שבעבר נחווה כבלתי נסבל, יכול להפוך לנסבל בהרבה. אני סבורה שזו המטרה האמיתית של טיפול - לא לנסות למנוע ״דאון״ או קושי נפשי, אלא לתמוך בהתחזקות הנפש שתוכל לעמוד במפגש עם חוויות ורגשות לא נעימים בצורה טובה יותר. הזכרת את הדיכאון כ״תירוץ״. ייתכן, וזו תופעה נפוצה, שהדיכאון מאפשר לך דברים מסוימים שבלעדיו לא היו מתאפשרים. אולי תוכלי להעלות נושא זה גם בטיפול.


    טיפול מאפשר מפגש עם תחושות לא נעימות, וכן עם הדיכאון, מבלי לנסות למנוע את הגעתם, שכן עצם הפחד מפני הדיכאון יכול להכניס למתח ולגרום לך להאמין שאינך מסוגלת להתמודד עם מה שיגיע. ייתכן ואת עייפה מהמאבק עם תחושות ורגשות לא נעימים, יותר אפילו מעייפות מהרגשות עצמם. אני מעודדת אותך להביא פחדים אלה למפגש הטיפולי, ולנסות לחקור ממה החשש ולתת לפחד הזה מקום על מנת שלא ישתק אותך. זכרי, שהחוויה הדיכאונית מייצרת ייאוש לגבי העתיד וצובעת את הכל בשחור, ואולי אף מקשה לראות התקדמות ושינוי שנעשו. אני מאוד מקווה שתוכלי לזכור זאת, המשיכי בדרך בה את כבר הולכת, ואני מאמינה שתחווי הטבה. 


    בהצלחה,


    יעל 

אנשי מקצוע ומכונים

טל יהודה

טל יהודה

רעננה
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות