תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימית ב - 11/01/2017 12:29:14

    שלום סיוון.
    אני מאוד אשמח לעצתך בלי טיפול כזה או אחר בינתיים.אני בחורה בריאה עד לא מזמן גרתי בדירה משלי אך נאלצתי לעזוב ואני כרגע גרה עם הוריי אבא שלי עבר את גיל 80 וחס וחלילה אני מקווה שלא אבל נראה שמתחיל להיות לו דימנציה.ברגע שאבא שלי צועק ומשתולל וזה קורה אימא שלי נכנסת ללחץ ואני מתחילה להיכנס לחרדה מכל הסיפור.בכל אופן ככה אני בחורה בריאה והכל בסדר אצלי אני מאוד רוצה לעזור להוריי אבל יש לי גם חיים משלי. אני עובדת מתפקדת אבל שאני בבית וזה קורה אני נכנסת לדפיקות לב וחרדות.הלכתי לרופאת משפחה והיא נתנה לי קלונקס כדי להירגע.אבל רציתי לשאול מחוץ לטיפול ולטיפול תרופתי איך אני יכולה להתמודד אישית עם המצב שאני בבית וזה קורה כי כשאבא שלי מתחיל לפעמים להתפרץ או לבכות אני מתחילה לבכות ואני חסרת אונים.אימא שלי אומרת לי תצאי החוצה לטייל או תשבי בחדר אבל שזה קורה קשה לי.אשמח עם תוכלי לייעץ לי כעזרה עצמית אישית איך להתמודד במצב כזה כאשר זה קורה כי שזה לא קורה והכל בסדר אני שמחה וחיה חיים שמחים.אשמח לטיפ ממך מה אפשר לעשות אני ממש מודה לך ומאחלת לך יום נפלא.

    תשובה: חרדה בעקבות אבא שמתחיל כנראה עם דימנציה
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 14/01/2017 19:13:16

    שלום לך,

    את מתארת סיטואציה מאוד לא פשוטה, שכוללת פרידה מבן זוג וחזרה לבית ההורים, שזה מורכב בפני עצמו, ומעבר לזה עליך להתמודד עם מצבו של אביך. ראשית, האם אביך מאובחן ומטופל? מצבי דמנציה אינם פשוטים למשפחה ויש צורך בקבלת אבחנה וטיפול שיכול אולי לעכב או לשפר את המצב. מעבר לכך, ייתכן ויש עזרה שניתן לקבל בתור משפחה המתמודדת עם טיפול בבן משפחה. הייתי ממליצה לך לקרוא קצת ולוודא שאביך מטופל ומה זכויותיכם.
    http://www.dementia.co.il/.
    עד כאן לרמה הטכנית.
    ברמה הרגשית, בתור ילדה (ולא חשוב באיזה גיל) להתמודד עם התדרדרות במצבו של אביך ולהיות עדה להתפרצויות שלו זה דבר לא קל. הדבר עלול בהחלט לעורר עצב, לחץ, חרדות וחוסר אונים. לצערי, קשה לתת לך טיפ להתמודדות, מפני שהתגובות שלך קשורות למה שמתעורר אצלך ברמה הרגשית ולקשר שלך עם אביך, והדבר דורש היכרות איתך וברור מעמיק יותר (לדוגמא: האם זה מעורר חרדה מפני פרידה מאבא? האם עולים זכרונות מהעבר? האם את חוששת מפני פגיעה פיזית? האם המצב שבו את צריכה להיות המטפלת של ההורה הוא הדבר הקשה? האם זה מעורר עצב על הפרידה מבן הזוג? האם תחושת חוסר האונים היא הדבר הקשה? ויש עוד ועוד אפשרויות). לכן, הייתי בכל זאת ממליצה לך לפנות לטיפול פסיכולוגי על מנת להבין יותר מה מלחיץ אותך ומה מתעורר אצלך. הבנה כזו תוכל לסייע בהתמודדות. בינתיים, תוכלי לנסות לחשוב על שאלות אלו בינך לבין עצמך. את מתארת שיש לך משפחה תומכת וזה מצוין, אולי תוכלו לחשוב ביחד מה את יכולה לעשות במצבים האלו שיוכל להרגיע אותך. אך שוב, חבל שתתמודדי עם המצב הקשה לבד, מומלץ מאוד לפנות לטיפול.

    שיהיה בהצלחה,
    סיון

אנשי מקצוע ומכונים

אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן