<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אוריה ב - 27/11/2019 00:13:44

    אני בטיפול כמה זמן כבר ואני נכנסת עכשיו לעובי הקורה מטיפול ואני מאוד מפחדת להקשר אליה ולהפך לאובססיבית, בעבר עם דמויות מפתח שכאלו היה מצב דומה..
    אני לא רוצה את זה עלי, הכל מורכב בטיפול אצלי והשמיים נופלים ערך, והיא אותה פסיכולוגית שלי רוצה שאנסה ושהנפש שלי תדבר אבל אני מרגישה אותה רקובה!
    אני לא רוצה להיות תלויה בה, זה מפחיד אותי מאוד, לקח לי הרבה זמן לבנות את עצמי ועכשיו אני במקום יציב אבל זה הכל מזויף כי בפנים יש שחור.

    איך אני גם מעבירה את כל המשקל שלי לפסיכולוגית שלי וגם לא מאבדת את השפיות? כי זה מה שקורה עכשיו, אני נאחזת במה שיש לי בכדי לא ליפול אליה

    תודה.

    תשובה: מפחדת להקשר למטפלת
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 27/11/2019 17:45:14

    שלום אוריה,


    את מעלה חשש מאוד גדול מתלות בתוך קשר, שככל הנראה את מכירה מקשרים אחרים ובעבר יצר מצוקה. נראה כי ההזמנה של המטפלת שלך להביא את עצמך באופן יותר משמעותי מאיימת עליך, ואת מתלבטת אם לקחת את הסיכון, או להימנע מכך מחשש להישאב לתוך קשר תלותי. שאלת כיצד ניתן להעביר את כל המשקל שלך לפסיכולוגית מבלי לאבד את השפיות. ראשית, אני חושבת שאלו שאלות חשובות שמאוד כדאי להעלות מול המטפלת. בטיפול נוצרת הזדמנות ייחודית לפגוש פחדים מסוג זה, לתת להם מקום ולעבד אותם, ואלי גם להצליח בהמשך לפעול פחות מתוך הפחד ויותר מתוך מודעות ובחירה. כמובן שאם תשימי את כל משקלך עליה תרגישי שאת מאבדת את עצמך, ולכן אולי יש כאן הזדמנות לבחון כיצד ניתן מצד אחד להכנס לתוך קשר, אך מצד שני להצליח לשמור גם על עצמך בתוכו. זה שאינך יודעת עדיין איך לעשות זאת, לא אומר שצריך להימנע מלנסות, אלא שהטיפול יוכל להוות שדה ללמידה ולעיבוד של קונפליקטים מסוג זה, שכן אני יכולה רק להניח שאת פוגשת את החוויה הזו לא רק בתוך קשרים טיפוליים, אלא אולי גם בקשרים אחרים. זה נכון, שלעתים טיפול יכול להיות תהליך מורכב ולא פשוט, אך אני מאמינה שדווקא המפגש עם החלקים הקשים והפצועים, ביחד עם עוד אדם שמוכן להיות איתם ולשאת את הקושי ביחד איתך, יכול להביא לריפוי. האפשרות השנייה, כפי שאמרת את, הכל נשאר מזויף כשבפנים שחור, וזו עלולה להיות חוויה מאוד לא נעימה בפני עצמה. 


    הכניסה לתוך הקשר הטיפולי דורשת אומץ והסכמה לבוא במגע עם החלקים הקשים וגם עם דפוסים קשים ומוכרים מקשרים אחרים, אך היא יכולה להיות מאוד מתגמלת אם מאפשרים לתהליך הטיפולי להתרחש. כמובן, בקצב שלך. אני מקווה שתוכלי לאפשר לעצמך להביא את כל החלקים, גם הפגועים לטיפול, ותזכרי, שעומדת בפניך הזדמנות לפגוש אותם עם חמלה ולצמוח וללמוד איך להצליח למצוא איזון בין תלות לבין עצמאות מתוך המפגש הטיפולי. 


    בהצלחה,


    יעל 

אנשי מקצוע ומכונים

גדעון לוין

גדעון לוין

קרית ביאליק
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
הילה ברנר

הילה ברנר

תל אביב - יפו
דפנה מור

דפנה מור

הוד השרון
יערה גרוס

יערה גרוס

תל אביב - יפו
עידית גרינבאום גודס

עידית גרינבאום גודס

קדימה-צורן
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים