תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י בחורה בת 23 ב - 19/11/2019 22:03:40

    שלום , אני מנהלת זוגיות עם אישה כבר מעל לשנה וחצי (שנה ושבעה חודשים אם לדייק).
    בסופ"ש האחרון גיליתי שבת הזוג שלי בגדה בי.
    הדבר עורר המון אמוציות ותחושות קשות.
    מוצאי שבת נסעתי לבית הוריי שם אני מתגוררת כדי להתנתק ממנה ומהסופ"ש המטלטל , לשבת לחשוב מה עושים.
    כששאלתי למה זה נעשה היא טענה שהיא הרגישה מבולבלת במקום שלה, שפתאום עלו לה תהיות אם זהו מקומה באמת או לא וכו' ורק אחרי הבגידה הבינה שזה המקום שהיא רוצה להיות בו ושהיא אוהבת אותי.
    הבגידה הייתה חד פעמית גם לפני מה שבדקתי וגם לפי מה ששאלתי אותה בעצמה. היא נפגשה עם בחור שחשבה שאולי יש לה כלפיו משהו ורצתה לברר זאת. בפגישה שלהם הם התנשקו והוא אמר לה את המשפט - הנה פעם ראשונה שאת בוגדת (הוא ידע שהיא בזוגיות עם אישה) והמשפט טילטל אותה , פתאום הבינה מה עשתה ובמהלך הערב התרחקה ממנו ולא נתנה לו לגעת בה ,בסיום הלכה לביתה. כך לפי דבריה ואני נוטה להאמין לה....
    היא אמרה לי שהיא אוהבת רק אותי ושהיא מצטערת , שהיא לא חשבה שהיא עשתה את זה ושזה לא יקרה שוב.
    אני לא יודעת מה לעשות , מה לעשות איתנו ועם הזוגיות שלנו. הרי בגידה מבחינתי תמיד היה קו אדום ופתאום אינני יודעת את התשובה. אני כן אוהבת אותה אך מאוד חצויה , קשה לי עם הבגידה. קשה לי העובדה שהיא לא רק חשבה על מישהו אחר אלא גם התנשקה איתו והתכתבה איתו במשך שבוע (לדבריה - גג 3 פעמים ביום ולא משהו רציני). המחשבה שהיא התכוננה ל"דייט" איתו . התלבשה, התאפרה וסליחה על הבוטות ואם הגזמתי אבל גם התגלחה (כששאלתי למה התגלחה אם לא רצתה מלכתחילה לשכב איתו אמרה בחצי צחוק שאם הוא היה דוחף את היד לא היה מרגיש יער....ושוב סליחה על הבוטות)
    האמת שמיום ראשון בצהריים זה זז מהמחשבה שלי , ואני גם לא מתעסקת בבגידה כמעט. רוב הזמן עובדת. מידי פעם היא מחייגת אליי ויש שיחה לא ברורה , כמעט כאילו לא היה כלום אבל אני מדברת ביובש ומזכירה שהכל עדיין טרי , לא מראה אהבה ולא כלום. לא חושבת על זה,כאילו נשכח אבל לא באמת. עכשיו החלטתי לכתוב כי אני מרגישה צורך בעזרה לעבד את הדברים. להגיע למקום של החלטה על הקשר הזה.
    אשמח לעזרה ,לסדר בכל הבלאגן שבראש שלי...מחילה על המגילה הארוכה.
    תודה רבה רבה !

    תשובה: בגידה בזוגיות
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 20/11/2019 16:12:56

    שלום לך,


    עולה מדבריך שאת חווה משבר של אמון בבת הזוג. איני מכירה את פרטי הסיפור, ולכן קשה לי לומר מה יהיה נכון עבורך או עבורכן כרגע, אבל כמובן ששיקום של אמון שנשבר הוא תהליך שיכול לקחת זמן וכרוך לרוב בקושי ובכאב. לפעמים, בגידה יכולה לסמן גם קשיים אחרים. נשמע שבת הזוג חוותה בלבול, אך לא היתה כנה איתך לגבי הבלבול שחוותה, וזה החלק שקשה לך לסלוח עליו. מעילה באמון יכולה לעורר רגשות שונים כגון כעס, עלבון, בדידות ועוד ומובן מאליו שחוויה זו לא יכולה פשוט להיעלם לה. אני חושבת שייתכן ויש מקום לשתף אותה בתחושות שעולות בך, כי כרגע נשמע שאת מנסה ״להשתיק״ את התחושות הקשות ושלא נמצא להן ביטוי וכמובן שאינך יכולה פשוט לחזור לסדר היום, דרישה כזו תהיה לא הוגנת כלפיך. 


    בכל מקרה, זו זכותך המלאה לקחת זמן בכדי לתת לעצמך מרחב לעבד את התחושות שעולות, אני בטוחה שעם הזמן העניינים יתחילו להתבהר יותר. כרגע את מאוד פגועה וזה מאוד מובן, כך שאני מציעה שתתני לפגיעה ולחוויה שלך מקום, אם תרצי עכשיו או בהמשך, גם מולה, בכדי לבחון אם יש לה את האפשרות להכיל ולהבין את מה שאת חווה כרגע. אל תנסי ״להאיץ״ את התהליך ולהגיע למסקנה או להחלטה, זו זכותך לקחת את הזמן, מותר לך לחוות בלבול במצב שכזה. 


    בהצלחה,


    יעל 

אנשי מקצוע ומכונים

מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון