תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י נילי ב - 16/11/2019 20:38:12

    הי אני נילי 35+
    מאז שאני מכירה את עצמי אני חווה שינויים במצבי רוח הדבר הזה משבש את חיי בצורה לא רגילה
    בתור ילדה תמיד הרגשתי שמשהו לא בסדר אצלי מבחינה רגשית וניסיתי לעזור לעצמי ע"י מפגשים עם פסיכולוגים ומטפלים למינהם כולל אימון אישי (קאוצינג) ואף לימוד התחום (אימון אישי וביטחון עצמי), חפרתי וחפרתי בעבר הקשר עם אבא רעוע לחלוטין הקשר עם אחי אותו הדבר , מערכת היחסים עם אמא מדהימה ! קשר מצויין של תמיכה אהבה ועוד ועוד . אני בחורה שנראת טוב ועל פניו הכל מושלם אצלי, קשרים מצויינים עם חברות, אנשים שמכירים אותי מאוד אוהבים אותי, אני כשרונית מאוד לדעת כל מי שמכיר אותי ושומעת הרבה " יש בך הכל" ! אני בזוגיות שהיא בסדר ( אני מאוד ביקורתית ולרוב מכילה עד חוסר נאמנות לעצמי - בלי לשים לב)
    ולמרות שהכל בסדר! אני חווה שינוי במצבי רוח שמשבשים אותי קשות, אני בוכה המון, מרגישה כמו בור בבטן, חרדה ופחד קיומי, לא בא לי לעשות כלום והכל מלחיץ אותי ולא טוב לי וזה סותר את כל מי שאני ! אין לי שליטה על זה!! חייבת לציין שיש לי המון ידע בתחום הפסיכולוגיה החיובית אני לומדת קבלה וחשופה להמון מידע ספרים ומאמרים משתדלת להתפלל בבוקר ולעשות ספורט
    היו תקופות שחוויתי את זה בתדירות גבוה ולאחרונה (בשנה האחרונה) פחות
    וכיום זה שוב חזר, אין לי שליטה על זה ואני לא מצליחה לגייס שום היגיון ושם מחשבה חיובית כדי להוציא את זה ממני, זאת תחושה נוראית והרגשה של חוסר ביטחון ואמונה בעצמי
    אני יכולה יום אחד להיות באנרגיה הכי גבוה ובעשייה ויום אחר לא לרצות לצאת מהמיטה ובעיקר תחושה של בור של חלל מטורף וריקנות!!!
    או שעה ככה וכמה שעות ככה ..
    מה אני יכולה לעשות? האם יש משהו לעשות?
    מתוסכלת ממש ובעיקר סובלת
    תודה

    תשובה: האם אני סובלת מדיכאון?
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 17/11/2019 13:55:15

    שלום נילי. 


    ראשית, מרשים לשמוע על המאבק ועל הההישגים שצברת לאורך הדרך מתוך ניסיון ההתמודדות. אני מבינה את התסכול שלך, אך מאמינה שכוחות אלו שלך ישרתו אותך ויסייעו לך.


    תנודות רגשיות משמעותיות עשויות לנבוע משני גורמים מרכזיים, או השילוב ביניהם: גורם אחד הוא חוסר איזון נוי-כימי מולד וגורם שני הוא הפן הרגשי, הקשור בגורמי עומק שעשויים להישאר בלתי מודעים גם לאחר מספר נסיונות טיפוליים. בהתאם, ומאחר ואת מתארת תסכול וסבל מהמצב הנוכחי אני חושבת שכדאי להמשיך ולברר מה גורם לשינויים במצב הרוח. אפשר לפנות להייעצות עם פסיכיאטר ולבדוק האם להערכתו מדובר בחוסר איזון ביולוגי אשר ניתן לקל עליו באמצעים תרופתיים ו/או לפנות לטיפול פסיכודינמי בו אפשר יהיה לבחון שוב את הגורמים הרגשיים הלא מודעים- לפעמים, עם מטפל שונה ובתקופת חיים שונה אפשר להשיג שינויים שלא יכלו להיות מושגים קודם לכן.


    ליטל 


    תוכלי לקרוא כאן מידע נוסף אודות דיכאון והטיפול בו

אנשי מקצוע ומכונים

יובל קורן

יובל קורן

חיפה
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה