תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י hadar ב - 11/11/2019 23:42:16

    שלום
    אני בחורה צעירה, באמצע שנות העשרים שלי ונמצאת כביכול ב"מקום טוב בחיים";
    סיימתי תואר בגיל צעיר, עובדת בעבודה מוערכת שאני אוהבת, לומדת במקביל לתואר מתקדם ויש לי משפחה טובה וחברים טובים וקרובים
    למרות זאת עברתי לאחרונה לגור לבד רחוק מהבית ולמרות שסדר היום שלי עמוס ואינטסיבי אני מרגישה ריקנות ושמשהו חסר לי. אני מניחה שזה קשר זוגי בהתחשב בכך שבכל שאר תחומי החיים שלי "מצאתי" את עצמי ואני מרגישה מסופקת. בנוסף גם הלחזור לבית ריק פתאום מרגיש מוזר..
    הקשר האחרון שלי היה לפני שנתיים ומאז שגרת החיים שלי "לא איפשרה" לי זמן/פניות להשקיע בתחום הזוגי. (המרכאות הם כי אני חושבת שאם רוצים משהו באמת זה קורה וכנראה אני קצת אמבוולנטית כלפי זה). אני חסרת בטחון בנושא היכרות ויציאה לדייטים, מצד אחד מאוד רוצה, חושבת שאני סה"כ בחורה "דיי בסדר" הבעיה היא כשאני מדברת עם בחורים אני מראש בוחרת בבחורים שפחות נחשבים בעייני על מנת שארגיש בנוח. כך גם היה במערכות הקודמות שלי. הדבר הזה מונע ממני באמת לרצות את אותו בחור כי אני מראש מתפשרת בנראות או ברמת משכל.. (בדרך כלל בנראות) קשה לי לצאת עם מישהו שנראה חתיך ומוצלח בעייני ואז הקשר מראש "סתמי" ולא מספיק חשוב לי ואני משקיעה יותר בתחומים אחרים בחיים שלי (קרייריה, לימודים)
    ששיתפתי את הקרובים שלי בנושא הם אמרו שאני צריכה לקבל את עצמי ולשפר את הדימוי העצמי שלי. אני לא כ"כ יודעת איך לעשות את זה, מה גם שאני כן מרגישה שאני דיי מעריכה את עצמי...
    אשמח לדעת מה ניתן לעשות, אני רוצה זוגיות ומצד שני לא רוצה להיות בזוגיות שאני לא שלמה איתה

    תשובה: ריקנות וקשר זוגי
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 12/11/2019 11:37:24

    שלום הדר.


    נשמע מדברייך שאת חשה שלצד הרובד המצליח והמוצלח בחייך, ישנו רובד נוסף של תחושות חוסר ביטחון וספק, וכנראה גם תחושות נוספות ופחות מודעות, אשר מתגלגלות לכדי קושי ביצירת קשרים זוגיים ואולי משפיעות על היבטים נוספים של חייך ויכולותייך, גם אם באופן פחות ברור. 


    במרבית המקרים, פער מסוג זה בין רבדים של החוויה נובע מכך שאזורי חוויה מסוימים- תחושות, חוויות, מנגנונים נפשיים- עדיין לא קיבלו ביטוי ומילים שמאפשרים לבטא אותם באופן ישיר, ולכן הם באים לידי ביטוי ב"סימפטומים" כמו קושי ביצירת זוגיות. לאור זאת, אני מציעה לפנות אל טיפול פסיכולוגי בו תוכלי להתבונן, לברר ולעבד יותר לעומק היבטים בלתי מודעים אלו וכך גם לשחרר את עצמך מהשפעתם המעכבת על חייך הזוגיים והפנימיים. זוגיות היא אחד האזורים היותר מורכבים, עשירים וחיים של נפשנו, ובהתאם הופכת למקום בו מתבטאים היבטים "סודיים" ומורכבים יותר של חיי הנפש גם של אנשים רבים אשר מצליחים ומסתדרים מצוין בהיבטי חיים אחרים. בהתאם, לא קל להניע שינוי באזורים אלו באופן עצמאי וטיפול פסיכולוגי יכול לסייע בצורה משמעותית.


    ליטל


    תוכלי לקבל כאן רשימת אנשי מקצוע להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

יובל קורן

יובל קורן

חיפה
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
ניר כהן ארזי

ניר כהן ארזי

רמת השרון
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת