<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אחת ב - 03/11/2019 16:46:33

    שלום רב,

    אני לכאורה עם אישיות מאוד חזקה, והאמת לרוב אני בוחרת להתעמת ולא לשתוק כשמשהו מפריע לי. אבל זה דורש ממני אנרגיה רבה כי אני מאוד עצבנית ולחוצה לפני כל עימות גם כשאני מפגינה רוגע אני מפנים נורא לחוצה. לפעמים אני מוצאת את עצמי מתחמקת. במקום פגישה בוחרת בטלפון, במקום טלפון בוחרת לשלוח מסרון או אימייל. למשל, שלחתי אימייל ומחכה לתשובה אז אם אני חוששת מתשובה שלא מתאימה לי אני יכולה לא לפתוח את האימייל כמה ימים על מנת לא לראות את התשובה וזה נורא לא טוב. יחד עם זאת, ברגע שהתשובה שאני מקבלת לא מתאימה לי אני לא שותקת ומגיבה בחריפות. אם יש לי טלפון חשוב שאני צריכה לעשות אני נורא לחוצה לפני זה ויכולה להיות לחוצה יממה שלמה לפני כן.
    לפעמים אני חוששת מעימות בגלל שאני חוששת שאגיב בחריפות יתר או חוששת לא להיות מוכנה מספיק ואצטרך לוותר או פשוט חוששת מלטפל בעניין ואז מנסה לזרוק את זה על בעלי.

    הבעיה הזאת נורה מפריעה לחיי היום יום שלי וגם משפיעה על הקריירה שלי. ואני עצמי לא יכולה ליישב את הניגוד הזה באישיות שלי מצד אחד פעמים רבות בוחרת לא לדלג על דברים שאנשים מדלגים עליהם ונתפסת על ידי האחרים כחריפה. למשל הגננת דיברה בצורה שלא נראית לי עם הילד אז אני הולכת מתעמתת ומבהירה שלא מקובל. למרות שאמהות אחרות היו מדלגות על דברים כאלו. אך מצד שני פעמים רבות אני נורא לחוצה משיחה עם בכירים ממני או משיחה שאני יודעת שתביא לעימות או משיחה שיש בה ויכוח ואני לא בטוחה מה תהיה התוצאה ואם זה לטובתי או לא.

    אודה על עצה

    תשובה: פחד מעימותים
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 04/11/2019 07:55:09

    שלום לך.


    נשמע מדברייך שאת מתארת חוסר ביטחון לגבי עימות עם הסמכות, או עמידה על זכויותייך מולה: את מתארת כמה חרדה מתעוררת בך לגבי איכות המענה שתקבלי ולגבי האפשרות שצרכייך ורצונותייך יידחו. קשיים מסוג זה נובעים בדרך כלל מתחושת חוסר בטחון עמוקה יותר לגבי האפשרות והלגיטימיות של הצרכים ו/או האפשרות ליישב את צרכיהם של שני הצדדים. במרבית המקרים, תחושות אלו מתבססות בשלבי החיים המוקדמים בתוך הקשרים המשמעותיים הראשוניים, עם ההורים או אנשים משמעותיים נוספים. כך, למשל, אדם אשר עידה על צרכיו או עימותים עם הוריו הביאו לתוצאות "מסוכנות" או מכאיבות עשוי לפתח קושי מול עימותים ועמידה על זכויותיו. 


    נשמע מדברייך שאת עושה מאמץ רב לא לרגשותייך לנהל אותך ולהגביל אותך אך שהנושא נותר מציק ולא מספק מבחינתך. לכן, אני מציעה לשקול פנייה אל ייעוץ פסיכולוגי ממוקד אשר יסייע לך לבד ו"לנטרל" את גורמי העומק לקושי, ולפתח אסטרטגיות התמודדות יעילות יותר.


    ליטל


    תוכלי לקרוא כאן עוד על טיפול פסיכולוגי ולקבל רשימת אנשי מקצוע להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

שני בלסיאנו

שני בלסיאנו

ראשון לציון
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
טלי עינבר גרוסמן

טלי עינבר גרוסמן

כפר סבא
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
מיכל פרומוביץ

מיכל פרומוביץ

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור