תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י Taly ב - 08/01/2017 20:11:05

    שלום,
    אני בת 21 וכשהייתי בת 16 התחילו אצלי התקפי חרדה. במשך כשנתיים כמעט לא הייתי מטופלת בכלל, ובגיל 18 התחלתי ללכת לפסיכולוגית שמטפלת בשיטת CBT ולקחת תרופות (פלוטין).
    לאחר שנה הפסקתי את הטיפול אצל הפסיכולוגית כיוון שעברתי למסגרת של השירות, אבל המשכתי להיות במעכב של הפסיכיאטר שנתן את המרשם לכדורים והמשכתי לקחת אותם. לאחר כמה זמן הרגשתי השתפרה ואפילו ירדתי במינון של הכדורים.
    לאחרונה הפסקתי לקחת את הכדורים לגמריי.
    אבל כעת, אני חוששת שאני חווה נסיגה ושהחרדות חוזרות. לא באופן נוראי ומשתק כמו פעם, אבל בצורה שמפחידה אותי- מה אם המצב הקודם יחזור שוב?
    הדבר העיקרי שמאפיין כיום את החרדות שחזרו אליי זה הפחד מהמוות.
    אני השנה עובדת, ואפילו מעמיסה על עצמי בהרבה עבודות ותפקידים שונים שמשמחים אותי (תחומים שכיף לי לעבוד בהם), אך בערבים כשאין לי כבר מה לעשות הפחדים מתגנבים בחזרה.
    בסך הכל, חוץ מהדבר הזה אני מחשיבה את עצמי כבחורה שמחה, אני לא מדוכאת ולא עצובה, אני שמחה בגדול מהמקום בו אני נמצאת. לעיתים חשה מעט בדידות חברתית בגלל העומס בעבודה, אבל לא משהו שלא ניתן לפתור ע"י כמה שיחות טלפון לחברים ישנים. בנוסף כדאי לציין שאני לא הבנאדם הכי בריא ברמה הפיזית (לא עושה ספורט ולא אוכלת מסודר. כבר הגעתי מזמן למסקנה שיכול להיות שפה הנפילה שלי נגרמת, אבל לא מצליחה לגרום לעצמי לשנות את ההרגלים שלי בתחומים האלו).
    מה אפשר לעשות? האם לחזור לטיפול פסיכולוגי? האם לחזור לפסיכיאטר לקחת את הכדורים שוב? אני חוששת שאם אחזור לזה אני אצטרך לקחת את הכדורים כל החיים, וזה לא מצב שהייתי רוצה להיות בו.

    תודה רבה מראש!

    תשובה: חווה נסיגה - החרדה חוזרת
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 09/01/2017 17:46:32

    שלום טלי, קודם כל, טוב לקרוא שטופלת בעבר, הן בטיפול פסיכולוגי והן בטיפול תרופתי, ושהטיפול עזר והחוויה הייתה חיובית. אני גם שמחה לשמוע שבסך הכל את עובדת וחייך מלאים בעשייה ובעניין. כפי שאת חווה, החיים הם דינאמיים, ומצבנו הנפשי הוא דבר שמשתנה לאורך החיים. לעיתים אנו פוגשים מצוקות ותחושות שכבר חשבנו שלא נפגוש שוב. עם זאת, כיום את בתקופה אחרת, בגיל אחר, וכפי שאת מתארת גם החרדות עצמן הן שונות ממה שזכור לך מהעבר. לכן, לא הייתי ממהרת לחשוב שהמצב הקודם חוזר על עצמו, אלא יש כאן התמודדות מחודשת, במקום ובזמן שאת נמצאת בו היום. בהחלט הייתי ממליצה לך לפנות שוב לטיפול לפי בחירתך, באוריינטציה של CBT כפי שהיית בעבר (ממוקד יותר בסימפטומים ובדרכי החשיבה וההתנהגות) או באוריינטציה דינאמית (ניסיון להבין את החרדות ומשמעותן, לצד מציאת דרכי התמודדות התנהגותיות). טיפול עזר לך בעבר ולכן כדאי להעזר שוב. לגבי הטיפול התרופתי, תוכלי להתחיל בשיחות ולהתייעץ שם באופן מעמיק יותר על הנושא התרופתי, תלוי מאוד בתחושות וברצונות שלך ובמידת המצוקה שהחרדות גורמות לך. אני מבינה את החשש מפני החזרה לתרופות, אך חשוב גם לומר, שגם כאשר לוקחים תרופות לתקופה מסוימת, אין זה אומר שלוקחים את התרופות לכל החיים (כפי שניסיונך מלמד, ניתן להפסיק את הטיפול התרופתי לפי הצורך). בכל אופן, זו שאלה לדיון בתוך התהליך הטיפולי ואני מקווה שתפני שוב לטיפול פסיכולוגי ותוכלי להעזר ולהרגיש טוב יותר. בהצלחה, סיון

אנשי מקצוע ומכונים

חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות