תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ורד ב - 26/10/2019 08:54:00

    שלום רב.
    אני חייבת עצה דחוף. אבא שלי חולה באלצהיימר קשה הוא לא מזהה את אימא שלי ואימא שלי במצב נפשי קשה. אני גם סובלת פיזית משפחתי מתנגדת שאלך לטיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי אני דווקא מאוד רוצה עזרה אני בעצמי קורסת מכל העניין הזה אבל אימא שלי ביקשה מהרופאת משפחה לא להפנות אותי לטיפול פסיכיאטרי או פסיכולוגי וכל משפחתי מתנגדת שאלך לעזרה אני במצב נפשי לא קל סובלת מחרדות איומות במיוחד לפחות עם משפחתי מתנגדת שאלך לטיפול פסיכיאטרי או פסיכולוגי אני מאוד רוצה לעזור לאימא שלי אבא שלי לא מזהה את אימא שלי הוא מטריד אותי ואת אימא שלי אני רואה כל מה שקורה בבית האחיות שלי לא רואות את זה הם נשואות יש להם חיים נהדרים הם לא מבינים את כל הנושא הזה ואני צריכה להתמודד גם עם עצמי לבד וגם עם אימא שלי ואבא שלי לבד אני גם לוקחת הכל על עצמי לאחיות שלי החלטתי לא להתקשר יותר ולערב אותם כי גם ככה הם לא עוזרות בשום דבר כמה שאני מסבירה לאימא שלי שאני רוצה לדבר עם הרופאת משפחה אפילו על המצב גם של אימא שלי וגם שלי אימא שלי והמשפחה שלי מתנגדים בתוקף לפחות עם לא טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי מה עלי לעשות כדי להרגיש קודם כל יותר טוב עם עצמי? איך לחזק את עצמי? איך להתנהג במצב כזה בבית עם אימא שלי? איך לעזור לה? האם לעזור לה בכלל? או שהיא צריכה להתמודד לבד? אני בייאוש לא יודעת מה לעשות זה בעיה איתי אני סובלת אימא שלי סובלת אבל אימא שלי מתנגדת המשפחה שלי מתנגדת שאדבר אפילו עם הרופאת משפחה ואימא שלי באה איתי לרופאת משפחה רק כדי לדבר על הבעיות הפיזיות שלי היא לא תיתן לי לדבר איתה על החרדות שלי ומה שאני עוברת אני לא יודעת איך מתנהגים לאבא עם דמנציה קשה ואני לא יודעת איך לעזור לאימא שלי אני לוקחת על עצמי את הכל אני ממש מחפשת חיזוק ועצה מה עושים במצב כזה? עם אפנה לטיפול המשפחה תנתק איתי את הקשר ואני לא רוצה את זה. לפחות תעזרו לי בפורום עם תוכלו לתת לי עצה איך להתחזק בעצמי? איך להרגיש טוב עם עצמי באופן עצמאי אני ממש אשמח ואודה לכם מקרב לב ואשמח עם תייעצו לי מה לעשות ממש תודה מכל הלב זה דחוף לי

    תשובה: אימא בדיכאון ואבא חולה במשפחה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 27/10/2019 11:25:11

    שלום ורד.


    אני מבינה מדברייך כמה קשה ומתוח המצב, ואכן נשמע שקשה מאוד לצלוח אותו ללא עזרה חיצונית. 


    בהנחה שהינך בגירה, אני חושבת שכדאי לנסות ולפנות לטיפול גם אם המשפחה אינה מעודדת לכך. לא קל לעשות צעדים בניגוד לעצת המשפחה, אך מאחר ואת מתארת כמה קשה להיעזר "מבפנים", נשמע לי שכדאי מאוד להתעקש על קבלת עזרה מקצועית ממטפל או עו"ס. 


    במקביל, אפשר להיעזר בספרי עזרה עצמית של פסיכולוגיה חיובית וללמוד טכניקות נשימה והרגעה עצמית- אלו אינן פתרונות לטווח רחוק, אך עשויים לסייע נקודתית ברגעי קושי. כמו כן, כדאי להיעזר ברגעי הקושי בקווי תמיכה נפשית (למשל ער"ן) או בפורומים של "כמוני" המציעים תמיכה אינטרנטית לאנשים המתמודדים עם בעיות דומות.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
טל משולם

טל משולם

חיפה
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת