תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אני ב - 22/10/2019 16:36:19

    כל שבוע המטפלת חושבת שהמשכנו משבוע שעבר, אני אמרתי לה הרבה פעמים בדרכים שונות שהיא מתחילה את הטיפול מהר מידי כאילו אני חבר שלה ושאצלי כל שבוע מבחינתי התחלנו מחדש את הטיפול, כמעט כאילו טיפול ראשון.

    אני אחרי שנה של טיפול, היא אמורה לדעת את זה לדעתי, בפגישנ היום אמרתי משהו בסיגנון "הרגיש לי כאילו את משווה את הקושי שלי עם קושי של אחרים בלי להבין שאצלי הכל יותר קשה (וזה נכון), הרגשתי שאת לא מבינה כמה קשה כמו שתמיד קורה לי מחוץ לטיפול"
    והיא ענתה "אבל אתה יודע שאני מבינה את הקשיים שאתה עובר שייחודיים לך כבר"

    היא אמורה לדעת כמה קשה לי עם משפטים כאלו, אמרתי לה אינספור פעמים כמה זה בעייתי כשכל החיים שלי אנשים מצפים שהקשר שלי איתם ימשיך כרגיל כאילו אנחנו עדיין חברים, וכמה אנשים נקמניים שאני מתייחס אליהם כאילו רק הכרנו, כי ככה זה באמת בשבילי ואני לא מבין מה הם רוצים ממני לא מבין מאיפה הציפיות האלו באות, אז גם קשה לי לענות לפסיכולוגית תשובה אמיתית במקרה כזה, ההגנה האוטומטית עונה במקרים כאלה כדי שהאדם שמולי לא יעלב, אני לא מצליח לכבות את ההגנה, אבל אני מרגיש שאני לא אמור, והיא לא אמורה לצפות ממני כל שבוע מחדש שכאילו אני אמשיך את הפגישות כרגיל כאילו אני מכיר אותי, וכל שבוע אני צריך להזכיר לה מחדש שזה לא עובד ככה, והשאלה שלי היא האם אני אמור להזכיר לה כל שבוע מחדש למרות שזה כל כך קשה לי?
    במקרה של היום אני הגעתי למצב שאני יצאתי מהטיפול ונפלתי על הריצפה כבר לא היה לי כוח אליה, היא יצאה לדבר איתי ואמרתי לה לעזוב אותי, זה פשוט מייאש שאני אומר דברים והם מתנדפים באוויר כל שבוע מחדש, פסיכולוג אמור לדעת את זה כבר על אדם עם הפרעת אישיות סכיזואידית לא? מה את חושבת על כל זה?

    תשובה: המטפלת לא מבינה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 22/10/2019 20:16:14

    שלום לך.


    אני מבינה מדבריך את התסכול ואת הכמיהה להיות מובן, ואולי גם "זכור" ושמור יותר בנפשה של המטפלת. אני מבינה מדבריך שאתה ער לכך שהקושי אינו ייחודי לקשר עם המטפלת אלא מבטא ומשחזר קשיים מקשרים נוספים מחייך ולכן, במובן מסוים, לא מפתיע ואף חשוב שקושי זה בא לידי ביטוי גם בקשר הטיפולי- ביטויו בקשר אמור לאפשר לכם לעבד אותו באופן חי ומשמעותי שעם הזמן ישחרר אותך ממנו במידה מסוימת לפחות. 


    קשה להחוות דעה מהצד ולקבוע האם מה שקורה בטיפול הוא שחזור וביטוי של קשיים רגשיים אשר מאפשר לכם עיבוד והתקדמות או כשל של המטפלת- למרבה הצער אלו דברים שאפשר לדעת בד"כ רק מתוך הטיפול ובדיעבד. לכן, אני יכולה רק להמליץ להמשיך והלעלות את הנושא מול המטפלת ולתת לעצמך את האפשרות להתבונן ולחקור אותו יותר ויותר לעומק, בתקווה שעם הזמן חקירה והתבוננות אלו יאפשרו גם הקלה ושינוי.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית