תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ליאת ב - 17/10/2019 10:51:14

    אני עוברת תקופה לא קלה בחיים וכרגע אני גם בטיפול, וגם עוברת סדרת טיפולים פיזיים בקופת חולים. בנוסף עברתי אובדן לא פשוט לפני שנה,ויש לי מישהו במשפחה שהוא חולה מאוד. אני כרגע כמו שכתבתי עוברת סדרת טיפולים וגם בטיפול של לקיחת תרופות פסיכיאטריות,אך לא בטיפולים אחרים. רציתי לשאול בנוסף לטיפולים שאני עוברת ומקבלת אני רוצה להעזר גם לבד בעזרת עצמי. לפעמים יש לי רגשות שליליים פחות חזקים ולפעמים יותר חזקים. היותר חזקים הם בעיקר בבוקר הפחות חזקים הם בערב. אשמח לדעת בנוסף לטיפולים שאני עוברת כרגע איך להתמודד אם עצמי בבית לבד כאשר אני פתאום מתחילה לחשוב שלילי. אודה לכם מאוד על המענה

    בברכה,

    חג שמח

    תשובה: איך מתמודדים אם רגשות שליליים
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 17/10/2019 13:26:42

    שלום ליאת,


    טיפול פסיכולוגי אמור לתמוך ביכולת שלך להתמודד עם מחשבות ועם רגשות שליליים, כמובן, בתהאם לסגנון הטיפול ולמטפל הספציפי. קיימים טיפולים המתמקדים יותר בהתמודדות עם מחשבות ועם רגשות בעלי גוון שלילי, לדוגמא, טיפול קוגנטיבי התנהגותי.  


    אני מציעה שתשתפי את המטפל/ת שלך בכך שאת מרגישה שאת מרגישה שאת זקוקה לתמיכה רחבה יותר בלמידה של דרכי התמודדות עם מחשבות/רגשות שאת חווה. לצד זאת, חשוב לזכור, שטיפול נפשי הינו תהליכי, ולכן לעתים לוקח זמן עד שחווים הטבה או שינוי וכדאי להתאזר בסבלנות. עם הזמן, אני מקווה שתוכלי להרגיש שהטיפול מצליח לתמוך ביכולת שלך להתמודד עם רגשות ומחשבות שליליים גם באופן עצמאי, זו בהחלט מטרה חשובה.


    בהצלחה,


    יעל 

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין