תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י טלי ב - 24/09/2019 10:40:00

    אשמח לקבל את דעתך סביב גבולות באימון אישי/קאוצ'ינג, אני באימון אצל קאוצ'רית, נוצר בינינו מצב שהיא יכולה להתקשר אלי ולא רק אני פונה אליה בשעת הצורך, כי היא ראתה שיש לי צורך בקשר יותר אישי.

    המאמנת טסה לחול ל3 חד' , מה שמהווה לי קושי גדול מאד.
    אין לנו שעה שבועית קבועה לשיחה טלפונית, אלא אני בדר"כ יוצרת איתה קשר לשיחות. לא תמיד היא פנויה ולכן יש לי התעסקות רבה סביב נושא זה.
    אני מאד מצפה שגם היא תתקשר אם לא שוחחנו שבוע אבל זה לא תמיד קורה, וזה מבאס ומאכזב אותי מאד !

    האם נראה לך שהתנהלות זו תקינה, כי חברה אמרה לי שלדעתה חייב להיות גבולות ברורים סביב נושא זה, כמו : מי מתקשר למי ומתי. (היא בטיפול ולכן חושבת כך , אבל אני באימון...)כי זה גורם לי למחשבות סביבה רב היום, וציפייה שהיא תתקשר אלי ולא רק אני אליה. ועכשיו אני מרגישה שאני יוצאת מדעתי כי אני מרגישה צרך ענק לשוחח איתה אבל לפרינציפ אני מחכה לראות מתי היא תתקשר אלי...

    מה את אומרת ????

    תשובה: קאוצ'ינג - אתיות, גבולות ומה שבינהם
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 25/09/2019 21:28:09

    שלום טלי, 


    מאחר ואת מעלה את השאלה לגבי אתיקה וגבולות, ייתכן והתעוררה בך השאלה האם יש בידיה של המאמנת שלך את הכלים המקצועיים לתמוך בך כראוי. בהחה שיש לך ספקות והרגשת שהגבולות נחצים, אני מציעה לך שלא להתעלם מכך. אחת מהביקורות הנוקבות שהופנו כלפי אימון היא היעדר הבהירות הורגולציה סביב נושא זה. מאחר ולמרבית המאמנים אין הכשרה טיפולית, לא תמיד הם בעלי כלים ויכולות אבחוניות המאפשרות להם לזהות כי תחת הקושי הנקודתי מתקיים קושי רגשי הדורש טיפול מקצועי. במקרים אלו, עשוי המאמן להציע טיפול בלתי מקצועי להפרעות אכילה, דיכאון, חרדה, הפרעות אישיות ומצבי משבר משמעותיים מבלי שתהיה בידו ההכשרה המתאימה.


    שמירה על גבולות בתוך כל סוג של טיפול, אך גם באימון היא משמעותית ביותר ועל כן, אם את חווה אי נוחות כלשהי, אני מציעה שלא תתעלמי מכך. ייתכן ויש צורך בפניה לטיפול נפשי מקצועי על מנת להבין יותר לעומק את הצורך בקשר אישי יותר ולספק עבורך מסגרת טיפולית אחראית. 


    בהצלחה,


    יעל 

אנשי מקצוע ומכונים

ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו