תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שלומית ב - 19/09/2019 09:16:30

    שלום.
    יש לי דיכאון שבא והולך. לפעמים קשה מאד ואני מרגישה שאני לא מסוגלת אפילו לצאת מהמיטה ליום-יומיים, ולפעמים פשוט תחושת דכדוך שהורסת לי את היום. אני נמצאת בטיפול פסיכולוגי לתקופה אבל לא מרגישה שזה עוזר במיוחד.
    איך מתמודדים עם דיכאון? יש שיטות טיפול שעוזרות יותר משיטות אחרות? איך אני יודעת אם כדאי להתחיל גם טיפול תרופתי? ובאופן כללי, מה באמת גורם לדיכאון? יש דברים שאוכל לעשות כדי להימנע מלהגיע לנקודה הזאת?
    תודה

    תשובה: איזה טיפול מומלץ לדיכאון?
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 19/09/2019 15:19:23

    שלום שלומית.


    ראשית, טוב שאת נמצא בטיפול פסיכולוגי. לא פעם התהליך הטיפולי אורך זמן מה ובמובן זה, לא הייתי ממהרת להתייאש ולחשוב על טיפול חלופי. מה גם שמרבית המחקרים מצביעים על כך שכל עוד יש קשר טוב עם המטפל, אין הבדל משמעותי ביעילותן של שיטות טיפוליות שונות.


    לגבי טיפול תרופתי, אני חושבת שכדאי להתייעץ עם המטפלת. המחקר מצביע על כך ששילוב בין טיפול תרופתי לפסיכולוגי הוא היעיל ביותר להתמודדות עם דיכאון, אך כדאי לשמוע את חוות דעתה של מטפלת שמכירה אותך. מעבר לכך, אני חוששת שאין "טיפים" שיכולים פשוט להעביר את הדיכאון- כדאי לזהות עם המטפלת טריגרים לקושי וקשרים פעילויות אשר מקלים עלייך, ולארגן את חייך בתקופה זו בהתאם.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
טל משולם

טל משולם

חיפה
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו