תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימית ב - 17/09/2019 11:48:16

    היי, תוהה מה זה אומר כשמטפלת שוכחת מטופל. היא אמרה שתעדכן אותי לגבי מועד לפגישה חלופית, שבוטלה. ופשוט שכחה לעשות זאת. מעליב ופוגע. האם אני אמורה להסיק מסקנות מכך?, האם כבר לא אכפת לה ממני?, האם זה משקף קושי שלה בטיפול בי? (העברה נגדית).
    אני כועסת ויודעת שלא אהייה מסוגלת לאמר בפגישה מדוע אני כועסת , אני כזו. והיא לא תבין למה אני כעוסה. בא לי פשוט לא להגיע לפגישה הקרובה, גם ככה נראה לי שלא אכפת לה.
    מודה על האוזן הקשבת

    תשובה: מטפלת ששוכחת מטופל
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 18/09/2019 10:25:35

    שלום לך.


    שכחה של מטפל עשויה לנבוע ממגוון גורמים- החל מאי הבנה, דרך גורם הקשור במטפל עצמו ועד לגורמים הנוגעים לקשר המטפל-מטופל ודינמיקות המשחזרות ומתבטאות בו (למשל, מטופל שגדל לאורך חייו בתחושה של היעדר אכפתיות כלפיו, ודינמיקה זו באה לידי ביטוי בקשר הטיפולי). בהתאם, התבוננות משותפת בגורמים לכשל יכולה להיות משמעותית ביותר הן מבחינת אפשרותו של המטפל לקחת אחריות על טעות שלו והן מבחינת האפשרות להתבונן ולהקנות משמעות לאירוע באופן שיקדם את הבנת נפשו ודפוסי יחסיו של המטופל. לאור זאת, למרות הקושי הכרוך בכך, אני ממליצה בחום להעלות את הנושא מול המטפלת. מנסיוני, התבוננות כנה ופתוחה באירועים המתרחשים בקשר הטיפולי יכולה להיות מקדמת ותורמת לקשר ולתהליך הטיפולי.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו