תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דניאל ב - 16/09/2019 15:31:36

    אחותי סובלת מהפרעות אכילה אך מסרבת לדבר על כך.אני והוריי מודאגים, אבל כל פעם שהנושא עולה זה יוצר מריבות ואני חוששת שנעשה יותר נזק מתועלת. מצד שני אמא שלי לא מתאפקת מלהעלות את הנושא, ואני לא הייתי רוצה לוותר אם יש דרך לעזור לה. האם יש טעם ללכת לטיפול בלעדיה?

    תשובה: ייעוץ משפחתי במקרה של הפרעות אכילה
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 17/09/2019 18:38:30

    שלום דניאל,


    מחקרים מראים כי הפרעות אכילה בהחלט מושפעות מהדינמיקה המשפחתית, וכמובן משפיעות עליה בהתאם. השאלות שאת שואלת הן חשובות, שכן על אף ההתנגדות לטיפול אסור לוותר וחשוב למצוא דרך לעזור לאחותך לקבל עזרה. לעתים קרובות אנשים הסובלים מהפרעות אכילה מתנגדים לקבלת עזרה ואף מתכחשים לבעיה. מצב זה יכול לגרום למתח רב בקרב בני משפחה מודאגים. לצד זאת, יש חשיבות גדולה מאוד למחשבה מעמיקה על האופנים בהם ניתן לעזור לבן המשפחה החולה לקבל עזרה, בייחוד אם קיימת התנגדות. 


    אני ממליצה לך לא לוותר, לקרוא חומר על הפרעות אכילה ועל האופנים בהם בני משפחה יכולים להיות מעורבים בטיפול. נמצא כי טיפול משפחתי תורם מאוד לטיפול בהפרעות אכילה, לפעמים אפילו יותר מטיפול פרטני. טיפול משפחתי סביב הפרעות אכילה אף מציע תמיכה להורים והאחים אשר מתמודדים עם תקופה קשה עמוסה בקושי רגשי אשר לא פעם מוזנח לאור המיקוד הרב בנער/ה בעל הפרעת האכילה. השילוב בין מרכיבים אלו הוא שמביא בסופו של דבר הן להקלה בסימפטומים של הפרעת האכילה והן ל"חיסון" המערכת המשפחתית מהתפתחותם של קשיים נוספים.


    במידה ואחותך מתנגדת לקבלת עזרה, תוכלו לפנות לאיש טיפול המתמחה בתחום (אפשרי גם דרך מרפאות המתמחות בהפרעות אכילה) על מנת להתייעץ כיצד ניתן לגייס את אחותך לקבלת עזרה.


    בהצלחה,


    יעל 


אנשי מקצוע ומכונים

אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו