תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שרון ב - 13/09/2019 11:18:27

    אחרי 50 שנה של חיים מאוד קשים גיליתי בעזרת טיפול שגדלתי בבית עם אמא שסובלת מהפרעה אנטי סוציאלית והיום נעשה הניתוק ממנה (אמא) השאלה שלי איך מתמודדים עם ההבנה שבמשך 50 שנה הייתי תחת שליטה אכזרית של אמא שלי? אני בטיפול אך עדיין ביום יום קשה מאוד להתמודד גם עם גילוי העולם ה"אמיתי" ויחד עם זה ההבנה תחת האיום האכזרי שלה

    תשובה: הפרעה אנטי סוציאלית
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 13/09/2019 16:57:26

    שלום שרון,


    אני מתארת חוויה קשה ביותר, של גדילה בצל אמא שנהגה כלפיך באכזריות. חוויית גדילה שכזו בהחלט יכולה לפגוע ברבדים שונים של הנפש. אני שמחה לשמוע שאת נמצאת בטיפול ומקבלת מענה, ומקווה שאת מרגישה נתמכת על ידי המטפל/ת. לצערי אין תשובה אחת לגבי ״איך מתמודדים״, טיפול נפשי מוצלח יכול לעזור לך לעבור תהליך נפשי באמצעותו תוכלי עם הזמן להרגיש חופשיה יותר ובתקווה, שיוכל לעזור להתמודד גם עם היום יום ועם מה שאת מכנה ״העולם האמיתי״.


    עם זאת, אין ברירה אלא לאזור סבלנות מאחר ולעתים לוקח זמן לחוות הקלה באמצעות טיפול, בייחוד במצב בו ההתמודדות היא מורכבת ועמוקה כפי שאת מתארת. במידה ואת מרגישה שהטיפול אינו נותן מענה מספק, ייתכן ואת זקוקה לתמיכה יותר אינטנסיבית, כמו למשל העלאת מספר הפגישות השבועיות, או תמיכה נוספת אחרת. אני מציעה שתעלי את החוויה שאת מתארת כאן מול המטפל/ת ותנסו לחשוב ביחד מהן האפשרויות להגברת התמיכה היום-יומית שאת זקוקה לה. 


    יעל 

אנשי מקצוע ומכונים

מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
פז חיט

פז חיט

כפר סבא