תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אני ב - 03/09/2019 23:09:52

    בילדותי אחותי הגדולה לא אהבה שהייתי מתבכיין וחשבה שאני תמיד מתבכיין כדי להשיג משהו, אני הרגשתי שאני מתבכיין כי באמת קשה לי, היא לא נתנה לגיטימציה לבכי שלי וכל הזמן אמרה לי שאני לא אמור לבכות מזה ומזה ומזה, ואני צריך להתבגר, באופן בלתי פוסק.

    עכשיו אני לא מצליח להאמין שמגיע לי משהו, אני מפחד להרגיש כי אני דופק אנשים אחרים עם הרגשות שלי, אני לא מצליח לומר שמגיע לי לקבל דברים, גם אם הם מגיעים לי מתוך מוסכמה חברתית שברור שמגיעה לי באופן שווה כמו לכולם, אני ארגיש שלא מגיע לי.

    בחדר ההמתנה לפסיכולוגית אני שוכב על הרצפה כי אני מרגיש מת נפשית, ואני יודע שאני מגפה שחורה כי בכל מסגרת חברתית אנשים מתרחקים ומפסיקים להגיע כשאני מגיע (מוכח "מחקרית" כבר, זה לא בראש שלי, בדקתי את זה)
    הפסיכולוגית אמרה לי לא לשכב בחדר המתנה כי המזכירות מודאגות,
    הפסיכולוגית כמובן יודעת שהחלופה היחידה שיש לי זה לא להרגיש כלום, זתומרת להתנתק מהרגשות שלי לטובת המזכירות האלו (שממש לא אכפת לי מהן או ממה הן חושבות), היא בעצם מבקשת שאתנתק מהרגשות בשבילן, ואז גם כשאני נכנס לחדר טיפול אני צריך לבזבז דקות מהטיפול בגלל שאני צריך להתחיל מחדש, במקום שזה יהיה מקום בטוח זה הופך להיות מקום בטוח בקצה הצוק.

    באופן כללי אני מרגיש שהרבה פעמים אני לא מצליח לבטא את זה שאני מרגיש שמגיע לי משהו ואני מרגיש שהפסיכולוגית מנצלת את זה שאני מרגיש שמשהו לא מגיע לי, למרות שאני בטוח שכל אדם אחד יקבל את זה בלי לבקש בכלל מתוך המוסכמה החברתית.

    מה דעתך על הנושא? הדברים האלו ממשיכים לעלות ואני כבר נוטה מאוד לכיוון החלפת מטפלת

    תשובה: בהמשך לנושא האחרון
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 05/09/2019 07:50:58

    שלום לך.


    אני מבינה את הרצון למצא מענה ותשובה חד משמעיות סביב סוגיות העולות מול המטפלת וסביב סיום הטיפול, ויכולה לדמיין מתוך אילו כאב ותסכול אתה מעלה מעלה שאלות אלו. אלא שלצערי אין אפשרות ל"קיצור תהליכים" דרך התייעצות חיצונית: אתה מתאר קשיים ותחושות עמוקים ומכאיבים המלווים אותך בסביבות חברתיות רבות ובמובן זה, טבעי שקשיים אלו באים לידי ביטוי גם בקשר הטיפולי. אלא שהפעם יש אפשרות לבדוק, לעבד ולהתבונן- בניגוד לחיי היומיום בהם הדברים פשוט קורים, ואין אפשרות לנתח ולעבוד עליהם. במובן זה, אני חושבת שהדרך היחידה היא להמשיך להעלות את הנושא שוב ושוב מול המטפלת ולתת לעצמך את האפשרות לעבד רגשית לעומק את הנושאים הכ"כ רגישים וכואבים שאתה מתמודד איתם.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
טל משולם

טל משולם

חיפה
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין