תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י פליקס ב - 25/08/2019 14:39:08

    שלום,

    אני לא יכול לעבוד עקב בעיה נפשית. הרופא פסיכיאטר מגדיר אותה כ"הפרעה סכיזואפקטיבית". הבעיה היא שאני מפחד מאנשים כי אני לא מבין מה הם אומרים לי. כאילו אני שומע מה הם אומרים אבל אני מתבלבל מהר בין המילים שלהם ולא מספיק להבין אותם ואף שוכח מה הם אמרו לי. אני מפחד מהם כי הם יתעצבנו עליי, ייכסו עליי והכל בגלל שאני לא שם לב למה הם אומרים.

    במיוחד בעבודה זה מאוד בעייתי ואני לא שומע ומבין הכל ועושה טעויות.
    אני לא רוצה לשאול אותם שנית או שלישית בשביל להסביר לי כי זה מעצבן אותם ואני חושב מה הם יחשבו עליי, שאני איזה דפוק. ברגע שאני נכנס לסביבה עם הרבה אנשים, אני נלחץ ומפחד מהם בגלל הסיבות לעיל. זה מאוד הפריע לי בעבודה שבגלל זה התפתרתי. בסוף שבוע לפני שהתפתרתי רציתי להתאבד אבל לא הצלחתי כי לא הייתי מוכן.

    לפני שנה הייתה לי וועדה שנייה בביטוח לאומי והורידו לי אחוזי נכות מ-40% ל-30% ואני הפסקתי לקבל קצבת נכות כללית. אז הייתי בשיקום במפעל מוגן וזה גם נגמר. אני לא עיררתי לביטוח לאומי כי חשבתי שמסוגל לעבוד. אני טעיתי כי כמו שאתם רואים התפטרתי מעבודה בשבוע באחרון.

    אני לא יודע מה לעשות עם הבעיה שלי. אני לא יכול לעבוד בגללה.
    מישהו יכול לעזור?

    תשובה: לא יכול לעבוד ולהתפרנס
    נכתב ע"י שרון זיו ביימן ב - 26/08/2019 07:54:02

    שלום פליקס,


    המצב כפי שאתה מתאר קשה. 


    אני מציעה לפנות מיידית לפסיכיאטר או פסיכיאטרית שמלווה אותך ולגורמים נוספים שליוו אותך. איני יודעת אם אלו אנשי מקצוע היית בקשר - אך הייתי חוזרת ופונה אליהם. חשוב לדווח על ההחמרה במצב. חשוב שתתאר בפירוט את ההחמרה במצבך, את הצורך בקצבה, תבקש עזרה בפנייה חוזרת לביטוח לאומי. 


    לשכת רווחה במקום מגורייך יכולה לעזור, עובדת סוציאלית בקופת חולים יכולה לעזור, סניף אנוש מקומי יכול לעזור, הפסיכיאטר או הפסיכיאטרית יכולים לעזור. איני יודעת בדיוק אם אלו גורמים היית בקשר אך חשוב לפנות אליהם. חשוב לחדד שיש החמרה. שאתה לא מצליח לעבוד. לתאר את הקושי בתקשורת.


    חשוב שתבקש עזרה ותחדד מה אתה צריך ותגייס אותם לעזור לך. אפשר לעזור וחשוב לבקש את העזרה. 


    מקווה שתשובתי עוזרת


    בברכה, שרון 


אנשי מקצוע ומכונים

עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
בן פדידה

בן פדידה

חיפה
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות