תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י החופשי ב - 12/08/2019 01:31:40

    שלום
    אני בן 50, בזוגיות שהחלה בהריון לא מתוכנן. לאחר חודשיים הכרות, בזמנו לקחתי החלטה ואחריות. מעולם לא שרדתי זוגיות, גם אם הקשר היה ארוך טווח. בנקודה מסוימת מרגיש לכוד וצריך לצאת לחופשי. בזוגיות הנוכחית הגיע גם הריון לא מתוכנן תוך חודשיים וכיום כבר שנה שלישית, תינוק בן כמעט שנתיים ואני מרגיש חנוק, לכוד ומעוניין לצאת שוב לחופשי. לא פשוט לי באופן מיוחד עם בת הזוג הספציפית, ותוספת הילד רק מעמיקה את המורכבות. בת זוג נוקשה עם חייה וזה משפיע עלי מאוד, לא היתה שמחה בבית כבר מרגע ההריון. החזקתי מעמד כמה שיכולתי אולם דיכאון אחרי לידה וגם בזמן ההריון כילה כל כוחות חיוביים שהיו לי. מרגיש שהקשר שואב ממני כוחות ואנרגיה ואני לא מצליח להתרווח. אט אט מרגיש יותר ויותר לכוד.
    לא יודע מה לעשות ואיך לצאת מהתחושה של הלכוד. אם לא היה ילד הייתי עוזב, כרגיל, וזה רק מקשה עלי כי אני באמת אוהב את הילדה. אבל להשאר בקשר הז מאוד קשה לי, הוא לא מזין אותי או מפרה אותי ואני מרגיש שכוחותי נשאבים ואני מתעייף.
    אשמח ליעוץ. האם אני חייב חופש בכל מחיר? איך להשיג אותו במצב הנוכחי? לחיות ליד הילדה כהורים גרושים מצב זה סוגר אותי כי אני לא יכול לחיות לידה, נוהג לצאת המון לחול ולהשאר תקופות של חודשים.. בא לי פשוט לעזוב הכל. אבל מה עם הילד? אני הולך ונעלם. חייב לצאת. חייב לזוז ולא יודע איך. תקוע. לכוד.

    תשובה: הריון לא מתוכנן בגיל 50 רצון לחופש
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 13/08/2019 14:11:46

    שלום לך.


    נשמע שאתה נקרע בין ערכים, רצונות ותחושות שכל אחד מהם הוא בעל משקל רב. לאור זאת, אני חוששת שאין פתרון חד משמעי ופשוט. יתכן וכדאי לפנות לטיפול פסיכולוגי בו תוכל להבין יותר לעומק את הסיטואציה אליה נקלעת, לברר לעצמך את מקור קשייך סביב מחוייבות זוגית (ואולי גם הורית?) ומתוך כך לקבל החלטה איתה תהיה שלם יותר.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו