תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מיכל ב - 30/07/2019 08:31:16

    שלום רב, בני בן ה-12 החל סובל מקשיי הרדמות ושינה לפני כשנה, אז נסע למחנה צופים לאחר נסיעה שלנו לארה"ב ובגלל הג'ט לג לא הצליח להרדם עם כולם. החויה בה הוא איננו מצליח להרדם והוא לבד נחרטה בו. מאז הוא חווה קושי בהרדמות כמעט כל לילה. לפני כן, לא היו קשיים מיוחדים בנושא.
    כתוצאה מכך, הוא בלחץ לפני השינה, סיגל לעצמו כללי התנהגות מסויימים קבועים שאסור לחרוג מהן אחרת הוא לא ייירדם , חייב אותי ואת אביו כדי להרדם, בוכה הרבה על מנת להרדם וכו'. הוא מודע לבעיה הזו וביקש ממני עזרה לפתור זאת. אינני יודעת מה היא הדרך הטובה ביותר לנסות לפתור זאת. האם טיפול פסיכולוגי, האם EMDR - האם קיימת דרך לעזור לו בצורה מהירה? תודה מראש על התשובה.

    תשובה: קושי בהרדמות ושינה לילד בן 12
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 30/07/2019 08:58:19

    שלום מיכל. מתוך תיאורך, נדמה לי שלא מדובר בהפרעת שינה עם בסיס ביולוגי אלא בהפרעה עם בסיס חרדתי ולכן יכול להיות שתוכלו להיעזר בטיפול קוגניטיבי התנהגותי. מציעה לפנות למטפלים בילדים המתמחים בתחום זה ולערוך הערכה ראשונית- במידה והמטפל יעריך כי אכן מדובר בבעיית חרדה בעיקר, יוכל לסייע לבנך לרכוש מיומנויות טובות יותר של הרגעה וויסות עצמיים ובמידה ויתרשם שיש צורך בעזרה ממוקדת יותר בנושא השינה יוכל להפנות אתכם למטפל מתאים. ליטל


    תוכלי לקבל כאן רשימת אנשי מקצוע המטפלים בילדים

אנשי מקצוע ומכונים

יובל קורן

יובל קורן

חיפה
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
טל משולם

טל משולם

חיפה
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון