תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מור ב - 28/07/2019 02:40:54

    היי
    התייעצות קטנה לגבי אחי (22). בחור משוחרר אחרי צבא שכרגע לא מוצא את עצמו בלשון המעטה. מכל עבודה שמתקבל אליה הוא מפוטר, לפעמים חוסר רצינות ולפעמים דברים אחרים. לדוגמה ב1 העבודות היה בקורס ואכל תסביך שהחברה מהקורס הם "משת"פים" מטעם העבודה ושהם מנסים לבחון אותו בשושו וכל הקורס רק התרכז בזה. נשמעת לי קצת תמוה המחשבה הזאת.
    בנוסף התחזק בדת לאחרונה ומדבר על זה הרבה יחסית. בילדותו היה ילד מופרע ובעייתי מבחינת קבלת סמכויות, אפילו מההורים אף פעם לא פחד והיה מתחצף נורא. לפני כמה זמן עשיתי לו שיחה שההורים חשובים לי ואני לא מסכימה שהוא ידבר ככה אליהם ומצידי אחזור לגור בבית ואפקח על זה. הוא מאוד השתנה מאז עד שזה נהיה חשוד. אבא שלי לפעמים מאוד תקיף, יכול לומר מילים שמורידות ביטחון, גם מעלות אבל לפעמים מזכיר כשלונות וכו'. אחי הגיע למצב שהרבה פעמים אומר לו "אתה צודק" למרות שלא חושבת שתמיד מסכים איתו, ואפילו יש הרגשה שמפחד מאבא שלי. אם קוטע אותו הוא שותק, לא מנסה להשלים את המשפט שוב. לפני כמה זמן יצא מהחדר להתחיל לבקש סליחה על ההתנהגות שלו בעבר ועל כל מה שעשה..
    רציתי לשאול מה את חושבת וכמה קיצוני זה נשמע, כמו כן אשמח לדעת איך מטפלים בסוג כזה של בעיות. תודה

    תשובה: תסביכים
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 28/07/2019 13:48:58

    שלום מור. השינויים בהתנהגותו של אחיך אכן נשמעים קיצוניים ונשמע לי שכדאי להתייעץ עם איש מקצוע אשר יוכל להבין יותר לעומק מה מהותם וכיצד ניתן לסייע. מציעה לפנות לאחיך ממקום של דאגה ורצון לעזור (ולא ממקום של האשמה לגבי תפקודו), לשתף בתחושה שלא טוב לו ושהוא מתקשה למצוא את דרכו בחיים שמחוץ ל"חממות" של ביה"ס והצבא, להדגיש שקשיים כאלו הם נורמליים ושמתוך כך- כדאי להתייעץ עם פסיכולוג קליני שיכול להבין איתו יותר לעומק מה קורה וכיצד למצוא את הכיוון הנכון לו. ליטל


    תוכלי לקבל כאן רשימת פסיכולוגים להתייעצות וטיפול

אנשי מקצוע ומכונים

טל משולם

טל משולם

חיפה
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
בן פדידה

בן פדידה

חיפה