תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י עינב ב - 17/07/2019 09:21:44

    בוקר טוב ליטל

    אני מטופלת מעל שנתיים.

    לפני כשנה, לאחר תקופת טיפול מיטיבה, עברתי משבר, שכולל שילוב של אתגרים מציאותיים ופנימיים (חלקם צפו בעקבות הטיפול) וכן, קשיים משמעותיים מאוד מול הקשר הטיפולי, אלה הובילו להחרפה בסימפטומים שהיו קיימים לפני תחילת הטיפול או המרה (במקום התקפי חרדה- דיכאון). הפסיכולוגית הציעה שוב ושוב לשלב טיפול תרופתי.

    הייתה תקווה וציפייה שאם אני נמצאת בטיפול, משקיעה, מתמסרת ומתמודדת אם כל מה שזה אומר להיות בטיפול נפשי (כולל, החלקים הקשים), אני אמורה לצמוח, להחלים, ולא לשקוע עוד יותר מהמצב הרגשי שהייתי בו, לפני שהתחלתי טיפול, ובטח לא לקחת תרופה במקביל. משלא נשארה ברירה אחרת, והתחושות הקשות ניהלו את חיי, התחלתי ליטול את התרופה, אך רגשות האכזבה, כישלון, הכעס והשאלות הקשות לא מניחות לי.

    האם נכשלתי בטיפול? המטפלת? הקשר הטיפולי שעבר מהפך, האם הייתי נאיבית מדי והשקעתי בקשר חד צדדי? (שעשה גם לה טוב, אך מדוע לא מנעה קשר קרוב מדי, שיודעת שלאחר שיוצאים מהאשליה נשארים עם רגשות אבל, קנאה, אובדן, כמיהה לא ממומשת וכו' קשים מנשוא) ובסוף אחרי שיצאתי מהאשליות לגבי קשר טיפולי, זה חלק מהשבר שנוצר? יכול להיות שלאור המשברים בקשר, הייתי עוברת למטפלת אחרת, היא הייתה מצליחה במקומות שבו המטפלת הנוכחית לא יכלה לסייע לי. יש לי מטפלת מדהימה ומקצועית, אבל כמו כל בן אדם, עם מגבלות. אולי בנקודת זמן כזו הייתי צריכה 'לוותר' עליה ולעבור? ולהתחיל תהליך 'חדש' עם מבט מפוכח וללא פנטזיות מיותרות..
    נדמה כאילו הקשר טיפולי אשלייתי עלול להיות מסוכן..

    תודה מראש על המענה

    תשובה: תחושות קשות מול הפסיכולוגית והטיפול
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 18/07/2019 07:49:09

    שלום עינב. אגיב לשני היבטים אליהם התייחסת. ראשית, בהקשר לציפיות והאכזבה מהטיפול והמטפלת. הנפש היא דבר מורכב ולא תמיד צפוי ובמובן זה, התהליך הטיפולי אכן לא מתקיים במקרים רבים באופן לינארי ולפעמים אפילו להיפך- יש אנשים שהתהליך הטיפולי שלהם יכול להסתיים רק לאחר תקופה של "ירידה לתחתית" בה מתאפשר עיבוד של תכנים נפשיים עמוקים ומכאיבים מאוד. במובן זה, העובדה שהטיפול "הולך אחורה", כביכול, היא לא בהכרח מדאיגה. לצד זאת, את בהחלט צודקת בכך שלכל מטפל יש מגבלות אישיות ומקצועיות אשר יכולות לעכב את התקדמות הטיפול. לשם כך, מטפלים רבים נעזרים בהדרכה מקצועית וביכולת התבוננות פנימית אש נבנתה בשנים רבות של טיפול והדרכה, ואלו מאפשרים להם לצמצם או לקחת אחריות על מגבלותיהם. כיצד מבחינים בין המצבים וכיצד יודעים אם מדובר ב"ירידה לצורך עלייה" או בירידה הנובעת ממגבלות הטיפול/מטפל, זו לצערי שאלה מורכבת שאין עליה תשובה חד משמעית. הדרך לבדוק אותה היא בדרך כלל להעלות את הנושא מול המטפל שוב ושוב ולבדוק האם נוצר סביבה שיח משמעותי ומקדם. בדרך כלל, כאשר השיח מרגיש משמעותי זו "עדות" לא רעה לכך שאת במקום הנכון. ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה