תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימי ב - 29/06/2019 17:31:18

    בפגישה האחרונה עם הפסיכולוגית
    היא נתנה לי עצות שלא התחברתי אליהן בכלל. ובכלל היא לא מכירה אותי לעומק וכבר הגיעה לכל מיני מסקנות ועצות למה טוב בשבילי ומה לא. אם כל הכבוד למומחיות שלה אני יודע מי אני ומה הפוטנציאל שלי בחיים. ואני חושב שלהגיע לכאלו עצות שאני חושב שהם ממש לא יועילו לי אפילו ההפך יתקעו אותי גם מניסיון העבר . האם להמשיך את הפגישות למרות חילוקי הדעות בקשר לאותן עצות ?
    אני במאה אחוז שלם עם זה שאני לא מוכן להקשיב וליישם את אותן עצות. בכל זאת גם פסיכולוגים הם בני אדם וגם בני אדם טועים. במיוחד שזו רק פגישה שלישית איתה והיא לא מכירה אותי מספיק לעומק בשביל להגיע למסקנות כאלה עליי ועל היכולות שלי בחיים.

    תשובה: חילוקי דעות עם הפסיכולוגית
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 30/06/2019 11:57:51

    שלום לך.
    בחירת מטפל יכולה להיות מורכבת ומאתגרת ובשלב הראשוני אני חושבת שנכון להקשיב לתחושת הבטן שלך לגבי החיבור וההבנה שנוצרים במפגש. אין לי דרך לשפוט אובייקטיבית האם כדאי או לא כדאי ללכת שוב- אני חושבת שההחלטה צריכה להיות מבוססת על תחושה שלך לגבי איכות החיבור והקשר שנוצרו. אם אתה חש שהעצות שניתנו מתווספות לתחושה כללית של חוסר חיבור והחמצה של מהות הדברים עליהם אתה מדבר, כדאי לשקול החלפת מטפלת. במידה ואתה מרגיש שנוצרו חיבור ושיח משמעותיים, ושרק בפגישה הקודמת היה פספוס- כדאי אולי להיפגש שוב, לשתף את המטפלת בתחושות ולראות מה יעלה בשיח. אם יתפתח שיח משמעותי וטוב סביב הנושא, זו אינדיקציה טובה לכך שיש ביניכם ערוץ תקשורת טוב.
    לצד "הכוונה" זו, אני מציעה לזכור שבסופו של דבר, גם אם מדובר בקשר טיפולי, עדיין מדובר במפגש בין שני אנשים וצריכה להיווצר תחושה של חיבור והתאמה כדי להמשיך בקשר. בהתאם, כפי שאף אחד "מבחוץ" לא יכול לייעץ לך האם להמשיך לדייט שני לאחר הדייט הראשון, כך גם בהקשר הטיפולי כדאי להקשיב לאינטואיציה שלך לגבי החיבור, מעבר להיבט נקודתי שנראה/לא נראה לך בהתנהלות המטפלת.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
טל משולם

טל משולם

חיפה
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו