תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מאי ב - 20/06/2019 19:18:05

    היי ליטל,
    אני יוצאת עם מישהו חודשיים, הוא בנאדם ממש טוב, רגיש ומלא נתינה אך יש כמה דברים שמאוד מפריעים לי בו. יש לו בעיה של הבנת סיטואציות חברתיות. אני שמה לב שהוא הרבה פעמים מייצר אנטי אצל אנשים, הוא חסר טאקט בטירוף ובלי כוונה פשוט פוגע באנשים, וכל זה מביך אותי מאוד. אני בחורה מאוד חברותית אבל גם לפעמים סגורה... וכל פעם כשאני איתו בחברת אנשים (שאני מכירה או סתם אנשים אקראיים) אני נכנסת לדריכות. פוחדת שהוא ייפגע במילים שלו. הוא כמובן לא עושה את זה ממקום רע, הוא מנסה להתחבר ולהרשים. ניסיתי כמה פעמים לדבר איתו על זה שהוא חסר טאקט ושזה יכול לפגוע באנשים. הוא הבין את זה, אך כל הזמן זה חוזר על עצמו. השאלה היא האם שווה לנסות להמשיך את הקשר למרות זה או לחתוך? (גם מהסיבה הפשוטה שמגיע לו מישהי שלא תובך לידו).
    תודה רבה

    תשובה: מעורערת בתחילת הקשר
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 21/06/2019 14:04:46

    שלום מאי.
    אני חוששת שאין לי עצה טובה וחד משמעית עבורך מאחר והשאלה עד כמה תכונה של בן זוג מאפילה על תכונותיו החיוביות היא סובייקטיבית מאוד ואני חושבת שרק את יכולה לענות על השאלה האם בשורה התחתונה טוב לך או לא בקשר הזה. לצד זאת, אני חושבת שכדאי לשאול את עצמך ולבדוק האם אכן מדובר בתכונה בעייתית שמפריעה לך או שהיא קשורה בהיבטים רגשיים הקשורים דווקא בך. למשל, האם את אדם פרפקציוניסטי ומצפה גם מבן זוגך להיות מושלם? האם יש לך ציפיות גבוהות ובלתי ריאליות שבן זוגך "יפצה" חברתית או ישמש כרטיס ביקור מרשים סביב היבטים שאת לא מרוצה בהם לגבי עצמך?
    במילים אחרות, כדאי לבדוק האם הרגישות לחוסר הטאקט של בן זוגך פוגש אותך במקום אישי יותר ובמידה וכן, לשקול פנייה לטיפול אישי בו תוכלי להבין יותר. אם זה לא המצב, אני מציעה פשוט לתת לקשר זמן ולבדוק האם החיבור והטוב תופסים יותר משקל ככל שההכרות מתבססת (ואולי בזמן זה יחול גם בו שינוי- האם יכול להיות שהוא ממנסה להרשים אותך בהתנהגותו החברתית חסרת הטאקט)?

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו