תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימי ב - 18/06/2019 19:00:40

    שלום לכם. לאחרונה נפגשתי פעם ראשונה עם פסיכולוגית. הסיבה שניגשתי לטיפול זה כי אני מרגיש שאני לא מוצא את עצמי מבחינת הגשמה עצמית ושיש לי בעיות של חוסר יציבות מבחינת הצבת מטרות שאני מציב לעצמי וגם בעיות רגשיות כמו שאני נפגע מהר מאנשים ומתרחק מהר מאנשים.
    השאלות שלי הם האם טיפול פסיכולוגי באמת הצליח לגרום לאנשים לצאת מתקיעות ולשנות בעצמם דפוסים שתקעו אותם? האם לבעיות מהסוג הזה לא יותר מתאים התחום של הקאוצ'ינג? האם החיטוט הזה בעבר הלא נעים לא גורם ליותר נזק מאשר תועלת? מאז הפגישה האחרונה יש לי המון תובנות מדוע אני מתנהג כמו שאני מתנהג בגלל כל מיני סיטואציות שחוויתי בעבר. הבעיה שאני נזכר באותן סיטואציות זה מחזיר אותי לכעוס על מה שקרה ולהאשים את אותם ילדים שהציקו לי וזילזלו בי שהייתי ילד.
    השאלה היא האם כל זה באמת תורם או יתרום לי? האם כדאי להמשיך את הפגישות אם אותה מטפלת ולתת לזה הזדמנות?
    אני כל כך מבולבל וחשדן לגבי זה. המון ספקות וחששות ואין לי מושג אם אני במקום הנכון.
    תודה על הסבלנות .

    תשובה: חשש מהמשך הטיפול
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 18/06/2019 21:31:56

    שלום לך.
    אתחיל במספר מילים על ההבדל בין אימון לטיפול.
    אימון מסייע במקרים בהם האדם זקק לעזרה בארגון והוצאה לפועל של הפוטנציאל האישי בהיבט נקודתי. הוא מתאים בדרך כלל לאנשים אשר תפקודם והרווחה הנפשית שלהם תקינים והם מעוניינים ב"תוספת שיפור" בתחום ספציפי כמו הרחבת/פתיחת עסק, הטמעת אורח חיים בריא יותר, שיפור הישגים ספורטיביים, ניהול זמן אפקטיבי וכד'. מאמן אשר מציע את שירותיו סביב בעיות של קשרים בין אישיים, קשיים רגשיים או קשיי חיים מקיפים בדרך כלל עושה עוול לפונים אליו מאחר והוא מסיט אותם מקבלת מענה טיפולי מקיף ומעמיק יותר.
    טיפול פסיכולוגי, לעומת זאת, אינו מציע הכוונה פרקטית וקונקרטית סביב היבט חיים נקודתי אלא מציע תהליך שמביא לשינוי דפוסי יחסים, חשיבה, רגש והתנהגות אשר מונעים מהאדם לבנות חיים מספקים בכל אחד מהיבטי החיים החשובים לו. אלפי מחקרים מבוקרים שבחנו את יעילות הטיפול הפסיכולוגי הצביעו על יעילותו, כאשר השפעות שליליות של הטיפול הן נדירות ביותר.
    לצד זאת, כפי שאתה מזהה, טיפול אכן עשוי לעורר מחשבה ולהציף רגשות שלא פעם מכאיב לגעת בהם. חשוב על כך כעל טיפול פיזיותרפיה אשר עשוי להיות בלתי נעים אך בסופו של דבר משקם את היכולות שנפגעו/לא התפתחו כראוי.
    אני מקווה שדברים אלו עוזרים לך למקם ולזהות את צרכיך באופן מדויק יותר אך בכל מקרה, אני מציעה להעלות את ההתלבטות והחששות מול המטפלת. במקרים רבים, שיחה כנה ופתוחה על נושא זה מסייעת לקבל החלטה בלב שלם יותר, לכאן או לכאן.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים